۲ برابر شدن نرخ رشد اقتصادی در استان خوزستان/ ٢۵ هزار شغل در ۵ ماهه نخست امسال ایجاد شده است

خلیلیان با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان از ٢/٨ دهم درصد به بالای ۵/٩ دهم درصد رسیده و بیش از دو برابر شده است گفت: سال گذشته در مجموع ٢٢ هزار شغل ایجاد شد درحالی که اکنون از ٢۵ هزار شغل عبور کرده‌ایم.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «صادق خلیلیان» امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور) در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت خوزستان ایجاب می‌کند که نمایشگاه‌های مختلف فصلی، تجاری و ... داشته باشد؛ بنابراین باید کارگروهی جهت ساماندهی نمایشگاه در اهواز تشکیل شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در تولید ارزش افزوده و ثروت افزود: بخش خصوصی در تولید ثروت و ارزش افزوده نقش بسزایی دارد از این رو دارای اهمیت بسیاری است که باید از آن حمایت شود.

 

وی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش افزوده عنوان کرد: باید بر روی تکمیل زنجیره محصولات صادراتی از مرزهای خوزستان کار شود.

 

خلیلیان با تاکید بر ضرورت هدفمندی تولید در جهت ارتقای صادرات تصریح کرد: تولید باید هدفمند انجام شود چرا که اگر می‌خواهیم محصولاتمان صادر شود باید استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

 

وی بر استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها در ایجاد مراودات تاکید کرد و ادامه داد: در نمایشگاه‌ها باید مراودات لازم را انجام دهیم تا بتوانیم اثرگذاری مناسب را در بحث صادرات داشته باشیم و تولید را به بازار هدف پیوند دهیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به ویژگی‌های بازار داخلی جهت استفاده مردم ابراز کرد: بازار داخلی باید استانداردهای لازم را برای استفاده مردم را داشته باشند؛ همچنین پیوند بازارهای داخلی و خارجی برقرار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت صنایع پایین دستی در استان خوزستان وجود دارد؛ بنابراین باید این موضوع را به فرصتی برای بخش های مختلف تبدیل کرد.

 

خلیلیان اذعان کرد: با استفاده از صنایعی که می‌توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر، زنجیره تولید و ارزش افزوده را توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تکمیل کنند، می‌توانیم تولید و اشتغال بیشتری را برای استان خوزستان فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقداماتی که در طول دولت سیزدهم صورت گرفت، شاهد رونق اقتصادی استان هستیم گفت: نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان از ٢/٨ درصد به بالای ۵/٩ درصد رسیده و بیش از ۲ برابر شده است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت اشتغال استان در پنج ماه اخیر تصریح کرد: اشتغال استان خوزستان در پنج ماهه اخیر از کل اشتغالی که سال گذشته ایجاد شد، عبور کرده است؛ سال گذشته در مجموع ٢٢ هزار شغل ایجاد شد در حالی که اکنون از ٢۵ هزار شغل عبور کرده‌ایم.

 

وی در پایان با اشاره به وضعیت پارک‌ آبی اهواز یاد آور شد: پارک آبی اهواز طی سالیان گذشته در استان ایجاد شد اما از آن جلوگیری شده بود در این جلسه بنا شد تا مشکلات این پارک در جهت رفاه حال کردم عزیز برطرف شود.

 

لازم به ذکر است، در این نشست مسائل مرتبط با توسعه تجارت، تولید، کشاورزی و صنعت مطرح شد؛ ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق پیوند تولید و صادرات یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

کد خبر 1213426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha