احیای راهپیمایی اربعین جان تازه‌ای به وحدت مذاهب داده است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: احیای راهپیمایی و کنگره اربعین، جان تازه‌ای به وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده‌ است.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اربعین را بزرگ‌ترین کنگره بین‌المللی دانست و گفت: یکپارچگی دنیای اسلام و حب حسینی به معنای واقعی بیانگر ابعاد بین‌المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرق مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین (ع) گرد هم جمع می‌کند.

 

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که امروز امت اسلامی بیش‌ از هر زمان دیگری تفرقه را لمس می‌کند، بیان کرد: احیای راهپیمایی و کنگره اربعین، جان تازه‌ای به وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده‌ است.

 

وی تاکید کرد: اربعین غیر از جلوه‌های مذهبی یک صف‌ آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم است تا جایی‌که امروز جریان استکبار جهانی تلاش زیادی کرده‌ تا این رویداد بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: رهبران جریان مقاومت با تدارکات گسترده امنیتی برای برگزاری راهپیمایی اربعین، قدرت‌نمایی عظیمی می‌کنند.

 

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی اربعین نشان‌دهنده یک جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی و آنهم در هم‌ تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام است.

 

وی اظهار کرد: دین اسلام، مذهب تشیع و موضوع ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری جلوه موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که می‌تواند منافع مادی، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.

 

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق شرکت در این حماسه بزرگ و معنوی را عنایت کند.

 

امام جمعه عنبرآباد گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که امام حسین (ع) تنها ماند و مردم از یاری حضرت سر باز زدند، راحت‌ طلبی مردم بود.

 

وی افزود: این عده از آنجایی که نمی خواستند سختی جهاد و با امام حسین (ع) را تحمل کنند بنابراین به  بهانه‌های مختلف امام را تنها گذاشتند.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: آنها فکر می‌کردند با ترک امام و در کنار خانواده بودن می‌توانند به آرامش برسند اما ندانستن که بالاترین آرامش ها کنار امام بودن است.

 

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه تاکید کرد: در کربلا عده ای به دلیل داشتن روحیه راحت‌ طلبی امام را رها کرده و از او عبور کردند بنابراین امروز باید با بصیرت همراه‌ و گوش به فرمان امام امت باشیم.

کد خبر 1213450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha