دشمن با ایجاد فرقه‌های انحرافی به دنبال گمراهی نسل جوان است

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری گفت:حوزه های علمیه باید جلسات اخلاقی با حضور شخصیت های برجسته در زمینه عرفان و اخلاق اسلامی برگزار کنند تا با نفس پاک این علما در شکل گیری شخصیت اخلاق مدارانه طلاب اثر معجزه آسایی برجای بماند.

حجت الاسلام والمسلمین «جعفر ناصری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بنیاد علمی فرهنگی هاد تحت اشراف و هدایت آیت الله محمد علی ناصری به منظور انجام پژوهش های مرتبط با ارائه و معرفی جامع و کامل راهکارهای اخلاقی با محوریت قرآن کریم و اهل بیت (ع) تاسیس شد، اظهار کرد: انشاءالله این بنیاد  که مرحوم آیت الله ناصری که از خود به یادگار گذاشتند، نیز راه این فقیه و استاد اخلاق را دنبال می کند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم آیت الله ناصری معتقد بودند که حوزه های علمیه باید در زمینه تربیت اخلاقی طلاب بیش از همه چیز عمل کنند زیرا اگر یک طلبه ای هرچقدر هم درس خوان و با سواد و اهل پژوهش باشد نیز اگر اهل تقوی و اخلاق و ایمان نباشد، در ابلاغ پیام دین دچار مشکل می شود.

 

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه باید حداقل هر هفته دو جلسه اخلاقی با حضور شخصیت های ممتاز و برجسته در زمینه عرفان و اخلاق اسلامی داشته باشند تا نفس پاک این علما در شکل گیری شخصیت اخلاق مدارانه طلاب اثر معجزه آسایی برجای بگذارد.

 

ناصری گفت: مرحوم آیت الله ناصری بر همین اساس ضمن برگزاری جلسات اخلاقی به صورت ثابت در مسجد کمر زرین اصفهان، دعوت حوزویان را مشتاقانه می پذیرفت و به عنوان سخنران اخلاقی در حوزه های علمیه شرکت می کردند. ایشان می فرمودند بنده به عنوان یک طلبه وظیفه دارم دانسته ها و محفوظات خود را در اختیار عموم مردم و از جمله روحانیون و طلاب قرار دهند.

 

وی ابراز کرد: وقتی طلاب با مفاهیم اخلاقی و عرفانی به درستی آشنا شوند آنگاه می توانند با طی مراحل مختلف به فردی مهذب تبدیل شوند و برای این کار نیازمند استاد هستند. حوزه های علمیه باید در این زمینه نیز برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا طلاب با اخلاق ناب محمدی آشنا شوند. متاسفانه ظهور شبکه ای برخی از گرایش ها و فرقه های به ظاهر اخلاق گرا که بویی از حقیقت اسلام نبرده اند ایمان و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار داده اند. بنابراین حضور مستمر استادان برجسته اخلاق و عرفان اسلامی در حوزه های علمیه و مساجد برای قرار گرفتن مردم در مسیر درست ضروری و اجتناب ناپذیر است. دشمن با ایجاد فرقه های انحرافی به دنبال به انحراف کشیدن نسل جوان است بنابراین بیداری ما در این زمینه بسیار مهم است.

کد خبر 1213505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha