کتابخانه ها، کندوهای عسل هر استان و شهر هستند

آیت الله مدرسی با اشاره به محتوا و تولیدات کتابخانه ها گفت: کتابخانه ها، کندوهای عسل هر استان و شهر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت‌الله سید‌محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: اربعین نماد قدرت نرم شیعه در دوران معاصر است و با توجه به حضور مردم از اقصی نقاط کشور و کشور‌های اسلامی در این مراسم بزرگ، اربعین را به بزرگترین خیمه اباعبدالله و گسترده‌ترین عرصه خدمت‌رسانی مردمی تبدیل کرده است.

وی افزود:کتابخانه‌ها کندو‌های عسل هر استان و شهری هستند؛ زیرا تولیدات آن هیچ‌گاه فاسد شدنی نیست و تولیدات کتابخانه همچون عسل با دوام و برای تمام جامعه مفید است. استان یزد در طول هفت سال با وجود 110 کتابخانه، دستاورد‌های خوبی را ارائه کرد

امم جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به کتابخانه شخصی خود بیان کرد: در منزل بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب دارم و مدیون کتابخانه‌های خود هستم اما هر زمانی که دست به کتابی می‌زنم یاد کتابخانه مرکزی یزد می‌افتم.

آیت‌الله مدرسی ادامه داد: در استان یزد ۱۱۰ کتابخانه داریم اما در برخی از بخش‌ها مانند بخش مرکزی یزد با وجود ۷۰ هزار نفر جمعیت تنها یک کتابخانه داریم که‌ امیدواریم با تدابیر ویژه، عقب‌ماندگی‌ها جبران شود  به‌روز‌رسانی کتابخانه‌ها ضروری است و شاید ۹۵ درصد از روز‌رسانی جا مانده‌اند که نیازمند همت بیشتری است. امروزه به تخصصی شدن کتابخانه‌ها نیاز داریم؛ بنابراین بایستی کتابخانه‌های سیار را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: آثار ارزشمند مانند کتاب‌های خطی را در استان داریم که‌ امیدواریم مدیران دست به دست هم دهند تا کتاب‌های نفیس و ارزشمندی که در خانه‌ها نگهداری می‌شود جمع‌آوری شده و در کتابخانه مرکزی به خوبی نگهداری شود.

کد خبر 1213512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha