آموزش رایگان هنر در راستای تحقق عدالت فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس از آغاز برگزاری دوره‌های آموزش رایگان هنر در راستای گسترش عدالت فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،«حسین ممی زاده» گفت: شهرستان هریس با وسعت دو هزار و سیصد و چهل و پنج کیلومتر مربع در هشتاد و سه کیلومتری تبریز واقع شده که از سمت شرق به شهرستان‌های سراب و مشگین‌شهر، از سمت غرب به شهرستان تبریز، از سمت شمال به شهرستان‌های اهر و ورزقان و از سمت جنوب به شهرستان بستان‌آباد محدود شده‌است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس افزود: این شهرستان دارای پنج شهر به نام بخشایش، زرنق،کلوانق ،خواجه و آرباطان است و جمعیت آن شصت و نه هزار و نود و سه نفر است که ده هزار و پانصد و پانزده نفر آن در مرکز شهرستان شهر هریس ساکن هستند.

ممی زاده این شهرستان را از نظر ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار غنی دانست و گفت: فرش هریس به عنوان یک هنر و صنعت،برند و نماد این منطقه است که به عنوان هنر ایرانی شهرتی جهانی پیدا کرده و محل درآمد اکثر خانوارهای این شهرستان است.

وی از شعر و ادبیات و تعزیه خوانی به عنوان دیگر رشته‌های شاخص هنری منطقه نام برد.

ممی‌زاده تصریح کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی که رویکرد گسترش عدالت در تمام ابعاد در سراسر مناطق ایران به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم را محور برنامه های خود قرار داده است، با طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم در راستای تحقق عدالت فرهنگی و هنری گام بر می دارد؛ که این طرح در شش شهرستان آذربایجان شرقی از جمله شهرستان هریس نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان هریس با 9 رشته هنری بیشترین تعدادکلاس ها را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است گفت: کلاس های رشته های خوشنویسی ، طراحی مد و لباس ، کاربر رایانه ، گویندگی و فن بیان ، هنر سفالگری ، عکاسی دیجیتال ، کارگردانی سینما ، گریم و هنرهای دستی آغاز شده و علاقمندان و مشتاقان به شرکت در این دوره ها طبق فراخوانی که پیش از این در سامانه متمرکز آموزش های هنری در رشته های فوق ثبت نام کرده بودند و از طریق رسانه های شهرستان شروع کلاس ها اطلاع رسانی شده بود در این دوره ها که با حضور اساتید برجسته استانی در حال برگزاری است حضور می یابند.

ممی زاده ادامه داد:‌ این دوره های آموزشی اولین دوره آموزش رایگان در سطح استاندارد و مطلوب در شهرستان است و در دوره های بعدی رشته های دیگر هنری نیز آموزش داده خواهد شد.

براساس این گزارش طرح آموزش رایگان هنر در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، در شهرستانهای هریس، هشترود، چاراویماق، خداآفرین، ورزقان و هوراند آغاز شده است.

این طرح در دوازده رشته هنری و شصت و نه دوره در شهرستان های یاد شده در حال برگزاری است.

براساس این گزارش در مجموع سه هزار و دویست نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و نهصدو شصت و چهار نفر از ثبت‌نام کنندگان از کلاس های حضوری طرح آموزش رایگان هنر بهره ‌خواهند برد و بقیه افراد در فضای مجازی از دوره‌های برگزار شد بهره‌مند خواهند شد.

کلیه برنامه های مرتبط با این طرح در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان و بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان است و اساتید برجسته استان در راستای غنی‌تر شدن این طرح همکاری می‌کنند.

 
کد خبر 1213513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha