انتقال فلسفه دفاع مقدس به جوانان با جهاد تبیین

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه با جهاد تبیین، فلسفه دفاع مقدس به جوانان منتقل می شود، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت شعار سال بیانگر توجه به جنگ اقتصادی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب شامگاه دیروز در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه هر چه قدر از دوران دفاع مقدس زمان می گذرد، یادآوری و گرامیداشت ارزشهای دفاع مقدس ضرورت بیشتری پیدا می کند، افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا مانع تحریف و فراموشی دفاع مقدس می شود.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از ضروریات و به تعبیر مقام معظم رهبری فریضه است و دفاع مقدس یکی از مواقفی است که جهاد تبیین در مورد آن لازم است، گفت: تحمیلی بودن جنگ، مقدس بودن دفاع، مظهر حماسه بودن، معنویت و دینداری، مقاومت و پایداری، توان قدرت دفاعی، نقش بسیج مردمی و فرماندهی ولایت فقیه از مسائلی است که هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین آنهاست.

 

وی با بیان اینکه توان دفاعی یکی از مولفه های قدرت است و هر کشوری توان دفاعی نداشته باشد مورد تعرض بیگانگان می شود، اضافه کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد باید مستقل باشیم و لذا از واردات سیم خاردار به ساخت موشک‌های نقطه زن رسیدیم.

 

حسینی نسب با بیان اینکه امام خمینی ره با نگاه الهی خود، دفاع مقدس را اعتقادی کرد و به عاشورا متصل نمود و رزمندگان دفاع مقدس، حضور در جبهه ها را تکرار عاشورا می دیدند، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلات شده و این یعنی در هر روز به تعداد شهدای کربلا، در جبهه ها شهید داده شده است.

 

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس مظهر حماسه و معنویت، آرمان خواهی و ایستادگی، اتحاد و بصیرت است، گفت: با جهاد تبیین درسهای دفاع مقدس به جوانان منتقل می شود.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن و سرنگونی انقلاب شروع کرد اما باعث شعله ور شدن روحیه انقلابی شد و قدرت امروز ما در همه عرصه ها ثمره دفاع مقدس است، گفت: مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس ما را قدرتمند کرد.

 

حسینی نسب جنگ اقتصادی را، جنگ دیگر دشمنان بر علیه ملت ایران دانست و با بیان اینکه خنثی سازی تحریم‌ها ما را در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد کرد، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت شعار سال بیانگر توجه به جنگ اقتصادی دشمنان است.

کد خبر 1213519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha