محفل شعر «عاشقان اربعین»  کانون «شهید علم الهدی» شهر بن برگزار شد

به مناسبت اربعین حسینی، محفل شعر با عنوان «عاشقان اربعین» با حضور شاعران استانی و شهرستانی و اعضای کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» در محل انجمن ادبی میرزا حبیب دستان بنی در شهر بن برگزار شد.

«علی اصغر حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی، محفل شعر با عنوان «عاشقان اربعین» با حضور شاعران استانی و شهرستانی و اعضای کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» در محل انجمن ادبی میرزا حبیب دستان بنی در شهر بن برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: در این محفل شهر خوانی شاعران در وصف اربعین حسینی سروده های خود را قرائت کردند.

 

وی بابیان اینکه شاعران حسینی با اشعار خویش باعث ماندگاری قیام کربلا و نهضت عاشورا شدند ابراز کرد: اشعار حماسی واقعه کربلا، عامل مهمی در ماندگاری و جاودانگی نهضت حسینی بوده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: خلوص و اراده باطنی شاعران به ابا عبدالله الحسین (ع) عامل دیگری در ماندگاری واقعه خونین کربلا بوده است.

 

حیدری با اشاره به اهمیت تغذیه ادبی و معرفتی ذهن شاعران جوان در پرداختن به دغدغه‌های علمی ادبیات عاشورایی و حماسه سرایی معرفتی و ارزشی شعر آیینی تاکید کرد.

 

وی هنر را یکی از راه های انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی برای اعتلای ارزش های ماندگار مکتب امام حسین (ع) امری ضروری است.

 

وی در رابطه با نقش هنر در تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه و با بیان اینکه هنر ریشه در دین داشته و نمی‌تواند از ریشه‌های دینی خود جدا شود، اظهار کرد: هنر، بازگو کننده عقاید، اتفاقات، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی جامعه است و نقش بسزایی در ثبت و انتقال این مسائل به نسل‌های دیگر ایفا می‌کند.

 

کد خبر 1213597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha