لزوم توجه به مصائب کودکان در واقعه کربلا در ادبیات عاشورایی

آیت الله دژکام گفت: موضوع امسال همایش کشوری «ادبیات عاشورایی»، «حضرت رقیه (س)» است و لازم است تا نوشتن از صبر و استقامت و مصائب کودکان در واقعه کربلا را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 16 شهریور) با ارسال پیام به دبیرخانه هجدهمین همایش کشوری «ادبیات عاشورایی» گفت: موضوع امسال همایش کشوری «ادبیات عاشورایی»، «حضرت رقیه (س)» است و لازم است تا نوشتن از صبر و استقامت و مصائب کودکان در واقعه کربلا را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: بزرگان اهل قلم و ادب باید به صورت ویژه به مسائل و موضوعات همایش های عاشورایی بپردازند.

وی تاکید کرد: حقیقت گویی، عدالت  خواهی، ظلم ‌ستیزی و عزت مندی در ادبیات کودکان بر مضمون عاطفی تقدم دارد و هنر ادبیات عاشورایی، گریاندن نیست بلکه این ادبیات باید مخاطب خود را با چهره های بزرگ کربلا همراه کند تا به مبارزه با ظلم و ستم و مطالبه عدالت بپردازد و حقیقت را صریح  بیان کند.

خاطر نشان می شود، در هجدهمین همایش کشوری «ادبیات عاشورایی» از تارنمای ادبیات عاشورایی با عنوان «عاشورا و توانمندسازی» با حضور «علی محمد قادری»، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی رونمایی شد.

کد خبر 1213674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha