مجاز بودن سقط جنین قبل از ۴ ماهگی تصوری اشتباه است

یزدی گفت: تصور اینکه سقط و قتل جنین قبل ۴ ماهگی مجاز است تصور اشتباهی است که در ذهن برخی نقش بسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ناهید یزدی» در همایش توانمندسازی ارائه دهندگان خدمت در بحث جمعیت که امروز (چهارشنبه ۱۶ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما هر کاری که از دست مان برمی آید، باید در بحث جمعیت انجام دهیم و جوانی جمعیت بحثی است که ابعاد مختلفی دارد و گروه های مختلف باید برای رفع بحران سیاهچاله پیری جمعیت فکر کنند.         

 

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: وقتی عمق فاجعه بحث سقط جنین را بفهمید، متوجه می شوید چقدر افراد را می توانید کمک کنید تا از تصمیم هولناکی که گرفته اند و می خواهند حیات از یک جنین بگیرند منصرف شوند.     

 

وی عنوان کرد: گروه های مشاوره برای خانواده هایی که در ۲ راهی هستند و می گویند بارداری بدون برنامه داشتند، می توانند مفید بوده و آنها را به واحد باروری سالم شبکه های بهداشت و درمان معرفی کرده تا این مادر و پدری که اصرار به سقط جنین دارد قبل از این اقدام به قتل، یک بار حرف های مشاور را بشنوند.

 

یزدی اعلام کرد: ما در ماه صفر هستیم، ماه محرم و صفر درس های زیادی به ما داده است و با هر تفکری هستیم، واقعه تاریخی عاشورا به عنوان سمبل از خودگذشتگی بوده است و در این واقعه جنایتی که برای حضرت علی اصغر (ع) افتاد و کسی که این طفل معصوم را به شهادت رساند، حرمله بود.

 

وی تأکید کرد: حال فردی که خداوند متعال مقام مادری را به او عنایت کرده و جنینی در بدنش شکل گرفته با تصمیمی که از روی ناآگاهی شکل گرفته، می تواند این مقام را از مادری به مقام حرمله گی تنزل دهد.

 

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: مادری که یک جنین که تازه تشکیل شده را با هر روشی دارویی و تهاجمی سقط می کند و به قتل می رساند خود را از مقام مادری به حرملگی سوق می دهد و این را برای مادر بگویید و اینطور نیست خون معصوم گریبانگیر افراد نشود.

 

وی توضیح داد: جنین از زمانی که تشکیل می شود، انسانی است که دارد شکل می گیرد؛ یک زوجی خدمت امام سجاد (ع) رسیدند مرد به امام سجاد (ع) عرض کرد ما دارای یک جنین ناخواسته شدیم و تصمیم داریم سقط کنیم، امام سجاد (ع) اجازه نداند پدر گفت این که چیزی نیست و انسان کاملی نیست امام فرمود چطور انسان نیست در حالی که هر لحظه دارد تغیییر می کند.

 

یزدی خاطر نشان کرد: تصور اینکه سقط و قتل جنین قبل ۴ ماهگی مجاز است تصور اشتباهی است که در ذهن برخی نقش بسته است و برخی خیلی راحت جنین ۶ هفته و هشت هفته را سقط کرده و می گویند دیه می دهیم در حالی که اینگونه نیست و اگر جنینی نیازمند سقط باشد دستورالعمل خاص خود و احکام فقهی خاص خود را دارد.

 

کد خبر 1213689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha