نماز  یاد آور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است

حجت الاسلام مولوی،گفت:نماز ستون دین و یاد آور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان و خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب و در اسلام سفارشات زیادی درباره آن شده است.

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام از نگاه قرآن و سنت گفت: حضرت ابراهیم (ع) هدف خود از آمدن به مکه را نه بجا آوردن حج  تمتع و نه عمره بلکه، هدف از حضور خود در آن بیابان خشک و بی آب و علف را صرفا اقامه نماز بیان داشت،  یعنى این اسکان به هدف برپا داشتن نماز است و به عبارتى کلى تر نماز هدف اقامه دین خدا بوده است .

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه ، افزود: فلسفه آفرینش و خلقت انسان عبادت و بندگی  است که بعد از توحید مهمتر از  نماز نداریم، لذا همه ما باید در جهت اقامه این واجب الهی توان خود را بکار ببریم، طوری که مرضی رضای خداوند قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشوایان دینی و امامان بزرگوارمان تاکید زیادی بر خواندن نماز اول وقت داشته اند و به تاخیر انداختن نماز را جایز نمی دانستند. خواندن نماز اول وقت دارای برکات و فواید فراوانی است و کسی که نماز خود را سبک نشمارد و در اول وقت بخواند ، از این برکات بهره خواهد برد.

 

حجت الاسلام مولوی ،تصریح کرد: تبلیغ  مناسب و گسترده فراخوان جشنواره علمی پژوهشی ،فرهنگی و هنری و ادب نماز فجر تا فجر در سطح مرکز استان و شهرستان های تابعه از برنامه های ستاد است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، اظهار کرد:از آیات قرآن می توان به این نتیجه رسید که نماز یک تکلیف الهی بوده و می توان از آن به بهترین و مؤثرترین عامل خوش بختی و عاقبت به خیری انسان و بهترین و محبوب ترین عمل نزد خداوند متعال نام برد.

 

کد خبر 1213703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha