رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در تلاش هستیم تا با توجه ویژه به استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور در دولت سیزدهم پرده‌های سینمایی را به یک هزار پرده برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد خزاعی در ابتدای سفر خود به زنجان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اهداف سفر به استان های کم برخوردار و لزوم بازدید میدانی و آشنایی و دریافت شناخت نزدیک از مشکلات و کاستی افزود: در حال برنامه ریزی جهت افزایش پرده‌های در این دولت به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ هستیم.

 

 
معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور بیان داشت: فضاهای آموزشی حوزه سینما نیازمند بازنگری است تا بتوانیم استعدادهای این حوزه را پروش دهیم. 

 


رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به هنرمندان نامی استان در عرصه سینما خاطرنشان کرد: استان زنجان فیلمسازان و استعدادهایی سینمایی خوبی دارد از جمله هنرمندان موفقی همچون سیدرضا میرکریمی، جمال شورجه، اکبر اوصانلو و... از همین استان جزو افتخارات سینمای ایران به شمار می‌آیند. 


خزاعی افزود: خوشبختانه در همه ‌استان های کشور ظرفیت ها و استعدادهای قابل توجهی داریم و زنجان یکی از استان های مهم در حوزه فرهنگ و هنر است.

 


امام جمعه زنجان در این دیدار ضمن اشاره بر تاثیر گذاری صنعت سینما به ویژه در جوانان گفت: باید به کشف استعدادهای جدید توجه بیشتری کنیم، حضور شما در استان ها زمینه‌ای برای توجه ویژه به جوانان‌ و فراهم نمودن زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان شهرستان ها را فراهم می‌کند.

 


آیت‌الله خاتمی افزود: در میان نسل های گذشته هنرمندان خوب و شاخصی داریم و امروزه باید به نسل جدید فکر کنیم و  پشتوانه‌های عقیدتی و معرفتی برای هنرمندان و سینماگران ایجاد کنیم. 

 


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعامل خوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد به شدت خوش رابطه و اهل تعامل است و می توانند با تعاملاتی که ایجاد می کنند به رونق و رشد بیشتر حوزه های فرهنگ و هنر و سینما کمک کنند.

 


وی افزود: باید فرصت ها را از دست ندهیم، در زمینه های فرهنگی نیازمند به اقدامات جدی و ایجاد تحول و پایه گذاری نگاه جدید هستیم و مطالبه ما این است که حال که میدان در دست شما است تاثیرگذار باشید. 

 


آیت‌الله خاتمی در پایان گفت: باید در مواجهه با هنرمندان از مشی و منش رهبرمعظم انقلاب الگو بگیریم.

کد خبر 1213746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha