توزیع امکانات و فضاهای آموزشی در شهرستان بویراحمد متناسب با جمعیت آن نیست

مهدوی مطلق ضمن تاکید بر اینکه حدود ۴۳ درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد حضور دارند، گفت: متاسفانه امکانات و تجهیزاتی که در این شهرستان توزیع شده، متناسب با تعداد این دانش آموزان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شهرام مهدوی مطلق» امروز (۱۶ شهریور ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از عدم توجه اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار، ظرفیت ها و گستردگی شهرستان بویراحمد در زمینه توزیع امکانات و فضاهای آموزشی انتقاد کرد.
 

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: شهر یاسوج یک شهر مهاجر پذیر بوده و بر اساس آماری که به این فرمانداری ارائه شده، امسال حدود سه هزار نفر دانش آموز ورودی وارد شهر یاسوج و حومه شده‌اند.
 

وی با اشاره به اینکه در نگاه برنامه‌ریزان هیچ گاه این نوع آمارها وجود ندارد، ادامه داد: گاهی در دیگر شهرستان‌ها شاهد افتتاح مدارسی هستیم که هیچ گاه ظرفیت آنها تکمیل نمی شود و بدون استفاده می مانند، ولی در شهرستان بویراحمد شاهد افزایش روزافزون دانش آموزانی هستیم که فضای مناسب آموزشی ندارند.
 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از مدیریت جدید نوسازی مدارس تشکر کرده و یادآور شد: در همین مدت محدود اقدامات جهادی خوبی از طرف نوسازی مدارس در شهرستان بویراحمد آغاز شد.
 

وی ضمن تاکید بر اینکه حدود ۴۳ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فعالیت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد حضور دارند، افزود: متاسفانه امکانات و تجهیزاتی که در این شهرستان توزیع شده، متناسب با تعداد این دانش آموزان نیست.
 

مهدوی مطلق از رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خواست تا اعتبارات سه درصد سهم آموزش و پرورش شهرستان از بابت واریزی های شهرداری یاسوج را از اداره کل پیگیری تا در اختیار شهرستان قرار گیرد.
 

«کورش دلشاد» نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نشست مدیران در تهران و اقدامات صورت گرفته، از آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس از اول مهرماه خبر داد.
 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ساماندهی معلمان و ثبت نام دانش آموزان در مراحل پایانی قرار دارد و از نظر سازماندهی و ثبت نام مشکل خاصی نیز وجود ندارد.
 

وی نداشتن فضای آموزشی و امکانات مناسب را از از مشکلات حاد آموزش و پرورش شهرستان برشمرد و افزود: با پیگیری های انجام شده در دهه اول مهر شاهد افتتاح چند مدرسه خواهیم بود، ولی با این وجود همچنان از کمبود شدید فضای آموزشی رنج می بریم.
 

دلشاد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، گفت: ارزش افزوده دستگاه عظیم آموزش و پرورش به رونق درس، بحث، حضور دانش آموز و معلم در فضای آموزشی است که اگر این مسائل را از آموزش و پرورش جدا کنیم، یک ساختار اداری بیش نیست، از این رو همه باید به بازگشایی و رونق درس و تحصیل دانش آموزان کمک کنیم.
 

گفتنی است در این نشست موضوع سرویس مدارس، لباس دانش آموزان، زمان بازگشایی مدارس، بهداشت و دیگر مسائل مربوط به حوزه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1213793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha