پرداخت بیشترین حقوق به زندانیان اشتغال به کار در سطح کشور به زندانیان فارس

حجت الاسلام منتظری گفت: کارگاه های اشتغال زندان قابل توسعه است و سال گذشته بیشترین پرداختی حقوق و دستمزد به زندانیان اشتغال به کار در سطح کشور به زندانیان استان فارس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری»، امروز (چهارشنبه 16 شهریور) در بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: امیدواریم تعیین مجازات برای زندانیان و جرائم دارای جنبه سازندگی برای زندانی و بازدارندگی برای سایر افراد جامعه داشته باشد.

 

دادستان کل کشور افزود: در بازدید امروز شاهد وضعیت مطلوب امکانات و شرایط خوابگاهی، آموزشی و تربیتی در بند زنان و مردان بودیم و از همکاران قضائی، کارکنان زندان ها و روحانیون که در زندان ها برای آموزش و برگزاری برنامه های قرآنی و آموزشی تلاش می کنند، قدردانی می کنیم.

 

وی اضافه کرد: استان فارس و شهر شیراز دارای آوازه فرهنگی بلندی در امور فرهنگی است و تقویت امور فرهنگی در زندان ها نقش مهمی در بازدارندگی برای ارتکاب به جرم دارد.

 

حجت الاسلام منتظری کارگاه های اشتغال زندان را قابل توسعه دانست و گفت: در این کارگاه ها علاوه بر درآمدزایی برای زندانیان، زمینه اشتغال آنان نیز فراهم می شود و در تمامی اندرزگاه ها در رشته های مختلف اشتغال زایی شده و بیش از سه هزار و  500نفر از زندانیان در کارگاه های بیرون مشغول به کار هستند و سال گذشته بیشترین پرداختی حقوق و دستمزد به زندانیان اشتغال به کار در سطح کشور به زندانیان استان فارس بوده است.

 

خاطر نشان می شود، دادستان کل کشور با حضور مسئولان قضایی فارس از زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه های زنان و مردان و کارگاه اشتغال زندانیان «نسوان» بازدید کرد و ضمن  ملاقات چهره به چهره با زندانیان برای رفع مشکلات آنها، دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

 

کد خبر 1213820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha