اقتصاد مقاومتی و مردم پایه خنثی کننده توطئه های دشمنان باشد

خدائیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همگان قرار گیرد، گفت: اقتصاد باید به گونه ای باشد که خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده و فشارهای وارد شده را تبدیل به فرصت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «ذبیح الله خدائیان» امروز چهارشنبه (16 شهریور) در جریان سفر خود به استان مرکزی، در جلسه شورای اداری استان مرکزی، با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد، گفت: توانمند سازی بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش بر این باشد که بخش خصوصی که تضعیف شده توانمند گردد.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، مدیران باید با برنامه ریزی،ساماندهی، هدایت، رهبری و کنترل؛ اقدامات لازم را انجام داده و اهداف سازمان خود را محقق کنند، افزود: کم کاری و تخلف در این راستا پذیرفتنی نیست و مدیر متخلف باید به مراجع ذیصلاح معرفی شود.

 

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری  اسلامی ایران با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه است و در این راستا معیشت مردم تحت الشعاع قرار گرفته و دشمنان در صدد هستند با این جنگ اقتصادی مردم را از نظام جدا شوند‌.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این دوره نوع اقتصادی که باید در دستور کار همه ما قرار گیرد، اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این هم طی سال‌های قبل مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته است.

 

خدائیان با تاکید بر اینکه اقتصاد باید به گونه ای باشد که خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده و فشارهای وارد شده از سوی آنها را تبدیل به فرصت کند، گفت: هنر مدیران استفاده از این فرصت و بهره گیری از اقتصاد مردم محور است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اقتصاد ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دولتی بود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و وقوع عواملی همچون جنگ تحمیلی، دغدغه مسئولین وقت همچنان روند دولتی بود.

 

وی اضافه کرد: با تعیین سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۷ و به دنبال آن تأسیس سازمان خصوصی سازی اقتصاد از حالت دولتی بودن خارج  و طی آن به بخش خصوصی میدان داده شود و دولت نظارت و حاکمیت را بر عهده گرفت.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز موفقیت چندانی در خصوص سازی اقتصاد صورت نگرفته و خصوصی‌سازی هایی که صورت گرفته دارای مشکلات خاص خود هستند، گفت: اقتصاد مقاومتی درون زا است و باید به تولید داخلی تکیه شود چرا که در صورت تولید اشتغال، تشکیل خانواده و مسائل فرهنگی ایجاد می شود و به دنبال آن بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به پدیده قاچاق کالا و ایجاد مشکلات برای بخش تولید اشاره کرد و گفت:  قاچاق کالا کمر تولیدات داخلی را خم کرده و امروز شاهد هستیم که به بهانه های مختلف کالاهای خارجی خریداری می شود، اما باید محور های اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق اجرایی شود.

 

خدائیان در بخش دیگری از سخنانش به قانون حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت دانشِ بنیان امری ضروری است و این مهم سبب جلوگیری از مهاجرت جوانان و انجام فعالیت های مختلف در کشور می شود که این مهم نیازمند حمایت همه جانبه است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخلف و وقوع جرم یکی دیگر از برنامه های سازمان بازرسی کل کشور است، گفت:حمایت از مدیران توانمند، پاکدست و سختکوش از برنامه‌های دیگر سازمان بازرسی کشور است که در این راستا سامانه «مدیران شایسته» ایجاد و  مدیران نمونه در آن معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بحث عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این سازمان است که در این راستا باید اول از خانواده ی خود سپس محیط کار شروع نماییم سپس از مردم انتظار عفاف و حجاب داشته باشیم.

کد خبر 1213825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha