مدارس ابتدایی مختلط تفکیک شدند

سلطانی با اشاره به اینکه تعدادی مدارس روستایی به صورت مختلط دختر و پسر مدیریت می شد، گفت: امسال این مدارس تفکیک شد و به صورت شیفت های صبح و عصر مدیریت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز چهارشنبه(16 شهریورماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهارداشت: تفکیک جنسیت در بعضی از مدارس ابتدایی به دلیل کمبود محیط آموزشی انجام نشده بود که امسال با تدبیر صورت گرفته این کار صورت گرفت.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: : امسال تعدادی از این مدارس  تفکیک شد و به صورت شیفت های صبح و عصر مدیریت می شوند و این چالش هم با مشارکت بخشی خیرین و اداره کل نوسازی در آینده رفع می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تفیک جنسیت آثار مثبت اخلاقی دارد، تصریح کرد: کمبود تعداد دانش آموز و تفکیک مدارس در بعضی از روستا امکان پذیر نیست وسعی شده تدبیر دیگری بکار گرفته شود.

سلطانی با اشاره به احداث سالن های چند منظوره گفت: این سالن ها برای مراسم های جشن و عمومی و نمازخانه و سالن امتحانات اسفاده می شود.

 

وی به نیازهای فرهنگی و فعالیت های آموزشی اشاره کرد و گفت: در نظام آموزشی موضوع تربیتی و تحصیل به صورت مستمر و در کنار همدیگر دنبال خواهد شد که البته با نگاه ویژه به سرانه دانش آموزی و تعامل بین بخشی شاهد تحول جدی در مدارس خواهیم بود.

به گفته مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون، سرانه دانش آموزی مدارس در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال های قبل رشد چشم گیری داشته و تجهیز هنرستان ها در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت و تحول جدی رقم خورد.

 

وی تربیت بدنی و ورزش را هم مقوله مهم برای نشاط دانش آموزان بیان کرد و گفت: دو مدرسه در این شهرستان به عنوان مدرسه پویا با تجهیز کردن آن به امکانات ورزشی ایجاد شده و در مابقی مدارس برنامه و مسابقات فرهنگی و ورزشی پیش بینی و اجرا می شود.

کد خبر 1213833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha