۱۰ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی باید برای حوزه امور ایثارگران و شهدا هزینه شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه تنها مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی مطالبات این خانواده ها نیست، گفت: ۱۰ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی و ۲۰ درصد اعتبارات صدا و سیما باید برای حوزه امور ایثارگران و شهدا هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خراسان شمالی گفت: تنها مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی مطالبات این خانواده ها نیست بلکه همراهی تمام دستگاه های اجرایی کشور در حل مشکلات این خانواده ها امری ضروری است .

 

معاون رییس جمهوری بیان کرد: 10 درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی و 20 درصد اعتبارات مجموعه صدا و سیما باید برای حوزه امور ایثارگران و شهدا هزینه شود.

 

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران به صورت ملی حل نمی شود، گفت: ظرفیت استخدامی دستگاه های اجرایی کشور محدود است اما می توان مشکل اشتغال آنها را با تشکیل کارگروه ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را حل کرد.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای دوهزارو ۴۷۲ نفر از سه هزارو ۷۱۷ نفر خانواده شهدا و ایثارگران خراسان شمالی، مسکن تامین نشده که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی اهتمام جدی داشته باشد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به موضوع ساماندهی گلزار شهدای خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود : از ۳۷۷ گلزار شهدا ، ۲۸۹ گلزار ساماندهی شده، هفت گلزار در دست اقدام و ۸۱ گلزار نیز ساماندهی نشده است.


قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران فقط میراث داران جنگ و دفاع نیستند، افزود: این خانواده ها ستون انقلاب را حفظ کرده اند لذا نهضت مبارزه با دشمنان ادامه دارد و هدف از این نهضت ایجاد الگوی مناسب برای نسل امروز است تا بدانند نسبت به دین خدا مسئول هستند.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: با اعتماد کردن به خانواده های شهدا و ایثارگران در پست های مختلف مدیریتی می توان شاهد تسریع در حرکت های توسعه ای استان بود.
 

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد مناصب مدیریتی استانداری در اختیار فرزندان شهدا و ایثارگران است، رسیدگی به موضوع اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تشکیل گروه هایی در سطح استانهای کشور در بخش اقتصادی و پرداخت تسهیلات بانکی می توان موضوع اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را در قالب راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی حل کرد.


حسین نژاد رسیدگی و ساماندهی گلزارهای شهدا و باغ موزه دفاع مقدس استان را نیز مورد تاکید قرار داد.


 

کد خبر 1213870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha