مردم، خدمت را در دستگاه قضایی حس کردند

خاتمی با تشریح خدمات دستگاه قضلیی برای بازگشایی واحد های تولیدی و ایجاد اشتغال، گفت: دوران تعالی و تحول دستگاه قضایی توسط مردم حس شد و ایجاد امید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان گلپایگان  که درکتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای عدالت در حکومت اسلامی مبتنی بر وحی با سایر نظام های حکومتی تفاوت دارد، تبیین کرد: تمام کسانی که در دستگاه قضایی حکومت اسلامی هستند باید به عنصر عدالت فردی توجه کنند زیرا عدالت اجتماعی بدون توجه به عدالت فردی امکان پذیر نیست.


امام جمعه گلپايگان شان قوه قضاییه اجرای عدالت بیان کرد و افزود: داشتن عدالت تنها فقط برای امام جماعت و قاضی نیست و هرکسی در هر کاری باید پاک دست و پاک اندیش باشد.


در ادامه سید مسعود خاتمی با یادآوری دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی که در آن به مشکلات مردم رسیدگی بهتری صورت گرفته است، گفت: مردم شاهد راه اندازی کارخانه های تولیدی در زمان آیت الله رئیسی بودند و نمونه آن بازگشایی کارخانه تولید چادر در خوانسار پس از ۱۱ سال تعطیلی بود.


نماینده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به زمین کلنگ خورده و ۱۰ سال مانده اداره دادگستری شهرستان خوانسار اشاره کرد و افزود: بخشی از اطاله دادرسی در دادگستری مربوط به تامین نیرو است که مجلس شورای اسلامی بابد با تهیه قوانینی این مشکل را برطرف کند.

 

در ادامه نجفعلی علیان با اشاره به حضور ۱۱ ساله خود به عنوان دادستان و رئیس دادگستری گلپایگان در این شهرستان گفت: امنیت مردم و شهرستان در اولویت کار ها بود و به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد زندانیانی که می توانستند خارج از زندان باشد با بهانه هایی مثل اشتغال، فرصت سازی شد و خيران نیز یاری رسان این امر شدند و برای مثال بنیاد تعاون، سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال جاری بیش از ۹۰۰ میلیون تومان به حساب خانواده های زندانی واریز کرده است.


رئیس سابق دادگستری شهرستان گلپايگان با یادآوری اینکه این شهرستان دادگاه انقلاب دارد ‌و به تمام پرونده های غرب استان اصفهان رسیدگی می کرد، رسیدگی به دادگاه انقلاب و خانواده و داشتن مسئولیت را سنگین و سخت توصیف کرد و افزود: ۲۷۷ هزار و ۱۰۰ پرونده در این مدت، در شهرستان گلپايگان ایجاد شده است و ۳۰ هزار رای در نزد مردم دارم و شعبه بحرانی در شهرستان گلپايگان نداریم.


وی با تاکید بر اینکه هیچ کارخانه ای در ۱۱ سال اخیر با وجود مشکلات قضایی، در شهرستان گلپايگان تعطیل نشده است، بیان کرد: این دستگاه به تملک روستای کوچری و مسکن مهر و بلوار امام رضا (ع)، بلوار شهید مطهری و بلوار مادر کمک کرده است که همراهی مالکان و مردم در این امر، شاهد بودیم.

 

به گزارش شبستان ، در پایان این آئین از خدمات نجفعلی علیان به عنوان رئیس دادگستری گلپایگان تقدیر شد و وی به عنوان قاضی شعب تجدیدنظر اصفهان منصوب شد و قاسم شریفیان، به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان گلپايگان و سلمان جوادی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد./

کد خبر 1213915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha