حل مشکل تعهدات ارزی در تحقق هدف گذاری صادرات استان اثرگذار است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: حل مشکل رفع تعهدات ارزی ناشی از ورود موقت، می تواند در تحقق هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات استان نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مهدی رنگ رونا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های برای افزایش تنوع بازارهای صادراتی استان زنجان، از برنامه ریزی برای حضور در بازارهای جدید هدف صادراتی خبر داد.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه محصولات تولیدی استان زنجان در بازارهای صادراتی متنوعی حضور دارد و محصولات استان به بیش از 40 کشور جهان صادر می‌شود، اظهار کرد: عمده صادرات از مبدأ استان زنجان به کشور ترکیه بوده و الباقی به کشورهای مختلف صادر می شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  تلاش ها بر تنوع بخشی بازار و سبد کالاهای صادراتی استان زنجان است، تصریح کرد: عمده صادرات استان در شمش روی، پروفیل، ترانسفورماتور، شمش سرب، خشکبار، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر، مفتول مسی ظروف مسی، پلیمر پروپلین، لبنیات، اکسید روی و .... است که تلاش می شود تا  در کنار تنوع بخشی، کشورهای هدف صادرات را نیز افزایش دهیم.

 

رنگ رونا با بیان اینکه برای افزایش صادرات و رونق آن از مبدأ استان زنجان ابتدا باید کشورهای هدف صادراتی را حفظ و در کنار آن بر اساس برنامه صادراتی که مصوب استان نیز بوده کشورهای جدید شناسایی و مقدمات حضور کالاهای استان را فراهم کنیم، گفت: در این زمینه می توان به فعالیت هایی از جمله اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های کشورهای هدف و استفاده از ظرفیت های سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی در کشورها و یا وابسته های بازرگانی و اقتصادی کشورمان در کشورها اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی سیستم دولتی و بخش خصوصی در راستای شکل گیری ورود به به بازارهای جدید صادراتی ضروری است، ابراز کرد:   برای رسیدن به اهداف صادراتی و همچنین دستیابی به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات در سال جاری که بخشی از آن محقق شده، امید است در نیمه دوم سال با توجه به برنامه ها و اقدامات به این هدف دست پیدا کنیم.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه تعامل مسولان استانی در رسیدن به اهداف صادراتی بی تاثیر نیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد چنانچه مشکلات سر راه صادرات استان که عمدتا در موضوع رفع تعهد ارزی ورود موقت است، چاره اندیشی شده و دستور العمل مشخص در این حوزه صادر شود، رسیدن به این هدف صادراتی شدنی است.

 

رنگ رونا با تاکید بر اینکه خوشبختانه تعامل خوبی در بین مسولان کشوری و به ویژه مسولان استان در حل مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات صادراتی شکل گرفته که جای تقدیر دارد، افزود:  این تعامل و پیگیری ها از سوی مسولان به قطع در رشد صادرات استان تاثیر خود را نشان خواهد داد و با توجه به این رویه امیدواری مطلوبی برای رشد اهداف صادراتی استان زنجان و فعالیت های اقتصادی شکل گرفته است.

 

کد خبر 1213920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha