اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد علوی برای محرومیت زدایی خوسف

اشرفی گفت: بنیاد علوی برای توسعه و محرومیت زدایی از خوسف و برای ایجاد اشتغال در این شهرستان اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (17 شهریور) در آیین شکرگذاری برداشت عناب در روستای سیوجان(قطب تولید این محصول) برگزار شد، اظهار کرد: در بحث معرفی محصول استراتژیک و راهبردی عناب باید کار رسانه‌ای قوی انجام شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و توسعه شهرستان خوسف و در راستای محرومیت زدایی، افزود: بنیاد علوی برای این مهم ورود کرده که برای ایجاد اشتغال در این شهرستان اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ اختصاص داده است.

 

اشرفی با بیان اینکه این اعتبار برای اشتغالزایی و رفع محرومیت از شهرستان خوسف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای این مهم تسهیلات ۴ درصدی از سوی بنیاد علوی اختصاص خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: این قول را به تمام مردم شهرستان خوسف می‌دهیم که در سطح مجموعه دستگاه‌های اداری و اقتصادی استان هم‌افزایی و هم‌گرایی وجود دارد تا بتوانیم در سالی که به نام دانش بنیان مزین است خروجی خوبی از محصولات استراتژیک استان بگیریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندری خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم ارزش افزوده و زنجیره تولید خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم، گفت: در خصوص معرفی عناب در سطح ملی و بین المللی نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

 

اشرفی در ادامه به پتانسیل‌های شهرستان خوسف از جمله آفتاب، اشاره کرد و گفت: در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و ساتبا در بحث انرژی‌های تجدید پذیر بیش از ۲۰ مورد مکان یابی شده که به ساتبا برای سرمایه گذاری پیشنهاد شده است.

 

وی با بیان اینکه در بحث تولید محصولات دانش بنیان مجموعه استانداری و دستگاه‌های تابعه این آمادگی را داریم که در بحث تسهیلات برای محصولات دانش بنیانی که بتوان فرآوری خوبی کرد، در چرخه ارزش افزوده قرار گیرد، تصریح کرد: امیداریم افزایش بهره وری در سطح را هم داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندری خراسان جنوبی در پایان گفت: بخش تعاون می‌تواند از با برنامه‌های اجتماعی و سرمایه‌های خرد محصولات خوبی از محصول استراتژیک عناب تولید کند.

کد خبر 1213983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha