طرح فراز در ۷۱ هکتار از باغات انگور  اجرایی شده است

مدیر روابط عمومی جهاد کشاروزی فاروج گفت: طرح فراز در ۷۱ هکتار از باغات اجرایی شده که از این مقدار ۴۱ هکتار با استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی بوده است.

«امین حمیدی» با بیان اینکه طرح فراز در ۷۱ هکتار از باغات انگور  اجرایی شده است، به  خبرنگار خبرگزاری شبستان استان خراسان شمالی در فاروج اظهار کرد: 30 هکتار از طرح اجرا شده هم به صورت خود اجرایی و از سوی باغداران بوده است.

 

مدیر اداره روابط عمومی جهاد کشاروزی فاروج، افزایش عملکرد در واحد سطح به دلیل استفاده مناسب از فضا، تسهیل در عملیات داشت و برداشت، کنترل بهتر آفات و بیماری ها، کاهش ضایعات ناشی از بارندگی در زمان برداشت را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: طرح فراز نفوذ نور بیشتر به داخل تاج بوته ها و تهویه بهتر و بهبود کیفیت محصولات تولید شده را فراهم می کند.

 

حمیدی، کاهش هزینه های مربوط به مدیریت تاکستان ها، امکان اجرای عملیات به صورت مکانیزه که منجر به کاهش هزینه های داشت از جمله شخم سالیانه، آبیاری، سمپاشی، کوددهی وحتی عملیات هرس می شود را از دیگر از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی این محصول برای شهرستان به صورت مستقیم یک هزارو 32 نفر و به صورت فصلی 40 هزار نفر روز است.

 

وی افزود: سطح زیر کشت انگور در شهرستان از سطح زیر کشت سایر باغات بیشتر  بوده و 60 درصد کل سطح باغات را شامل می شود.

 

مدیر روابط عمومی جهاد کشاروزی فاروج، کل سطح زیر کشت باغات انگور شهرستان را، دو هزار و 656 هکتار عنوان کرد و افزود: چهار هزارو 270 نفر بهره بردار این محصول در شهرستان هستند و متوسط عملکرد شهرستان 16 تُن در هر هکتار است.

 

وی، میزان تولید انگور شهرستان را  42 هزار تُن در سال و کشمش تولیدی را، هشت هزار تُن عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی این محصول برای شهرستان به صورت مستقیم یک هزارو 32 نفر و به صورت فصلی 40 هزار نفر روز است.

 

حمیدی، ظرفیت تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی فعال شهرستان در حوزه این محصول، را، سالیانه شش هزارو 200 تُن عنوان کرد و گفت: شش واحد تولیدی در  شهرستان در این بخش فعالیت دارند.

کد خبر 1213990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha