پیکر چهره ماندگار اردبیل به خاک سپرده شد

پیکر «یوسف معماری» چهره ماندگار اردبیلی پس از اقامه نماز میت با حضور آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در شهیدگاه اردبیل، با حضور اقشار مختلف مردم به سمت آرامستان بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، پیکر «یوسف معماری» چهره ماندگار، پزشک حاذق، ادیب و شاعر اردبیلی پس از اقامه نماز میت با حضور آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در شهیدگاه اردبیل، با حضور اقشار مختلف مردم به سمت آرامستان بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد.

 

دکتر معماری شامگاه روز 14 شهریورماه در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

دکتر معماری در سال 1320 در محله پیرعبدالملک چشم به جهان گشود و پس از تحصیل در دروس ابتدایی و دبیرستان در اردبیل برای ادامه تحصیل به تهران رفت و از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران با درجه دکترای پزشکی فارغ التحصیل شد.

 

وی پس از اتمام دوران تحصیل به اردبیل بازگشت تا به مردم شهرش خدمت کند و درمان رایگان بیماران نیازمند را سرلوحه کار خود قرار داد و سال ها علاوه بر کار طبابت در فعالیت های فرهنگی و هنری نقش چشمگیری داشت.

 

کتاب های «ترجمه رباعیات خیام به زبان ترکی آذربایجان»، «کنزالبکا در سوگ سالار شهیدان» و « خاطرات گم شده» از جمله آثار این استاد برجسته است.

کد خبر 1214012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha