اجرای مفاهیم سند ۲۰۳۰ در برخی مهد کودک های خصوصی

حجت‌الاسلام پور یوسفی ضمن ابراز نگرانی از حرکت برخی مهدهای کودک خصوصی برای اجرای مفاهیم سند ۲۰۳۰ گفت: چنین رویه‌ای بسیار خطرناک است و باید تصمیم فوری در مورد آن اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی پور یوسفی» امروز (پنج شنبه، ۱۷ شهریور) در نشست خبری رونمایی از اثر هنری «انا من حسین» که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی تهیه و تولید شده اظهار داشت: امیدواریم این جلسه در راستای همان حرکت عظیم اربعین باشد و بر شمار هنرمندان انقلابی جامعه ما هر روز افزوده شود.
 
دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان عنوان کرد: در جنگ تمدنی آینده نقش ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) مشخص است و در این جنگ پیوند بین جریان مهدویت و جریان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) واضح است.
 
پوریوسفی با بیان اینکه اگر قرار است اتفاقی در این عالم بیفتد باید از مسیر انس با مفاهیم عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) حرکت کرده و به موضوع انتظار برسد اذعان کرد: این سیر فکری و اندیشه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هنر و هنرمندانی وارد میدان شوند و این مفاهیم عمیق دینی را از پنجره هنر به نسل پایه و کودکان انتقال دهند. 
 
وی ادامه داد: حقیقتا اگر اثر سلام فرمانده نبود چگونه می‌توانستیم در این دنیای کثیف فرهنگی که مفهوم عشق را با فساد عجین می‌کنند بیاییم و این مفهوم را برای کودکانمان با امام زمان عج تعریف نماییم.
 
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه برخی مهدهای کودک خصوصی کشورمان با مفاهیم سند ۲۰۳۰ در حال آموزش کودکان ما هستند و در راستای به اصطلاح اجتماعی پرورش دادنشان به آنان میگویند که بروند نفر دوم خود را از بین پسران انتخاب کنند.
 
پوریوسفی ضمن ضرورت اتخاذ تصمیمی عاجل در این زمینه این رویه را بسیار خطرناک ذکر کرد و یادآور شد: عرصه هنر باید عرصه فعالیت جریان انقلابی قرار بگیرد و مقام معظم رهبری هم در این خصوص تاکیدات زیادی دارند از طرفی اگر جریان تاریخی و تمدنی شیعه را هم اگر ملاحظه کنیم می‌بینیم که هنر اسلامی و ایرانی مدیون مفاهیم اسلامی است.
 
وی با تاکید بر اینکه هنر ایرانی با مفاهیم اسلام و انقلاب تجلی پیدا کرد ادامه داد: هنر نباید به شکل سازمانی و یا سفارشی انفاق بیافتد بلکه در این راه باید شاهد حضور مردم و هسته‌های خودش جوش، داوطلبانه و آتش به اختیار مردمی باشیم. 
 
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان حمایت‌های مادی و معنوی دولت از هنرمندان انقلابی را هم خواستار شد و گفت: اینکه مردم به خانه‌ها بروند و در تولید آثار هنری نقشی ایفا نکنند مورد قبول ما نیست بلکه باید همه مردم به این میدان وارد شوند.
 
پوریوسفی خاطرنشان کرد: از مسئولان دولت سیزدهم انتظار داریم در راستای تسهیل گری، حمایت، شناسایی و توانمندسازی فعالان هنری و رسانه‌ای انقلابی اهتمام لازم را داشته باشد تا شاهد رویش های جدیدتری در این عرصه باشیم.
 
 
پایان پیام/
کد خبر 1214016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha