پیاده کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه از اهداف آصلی آموزش و پرورش فارس است

عسکری گفت: پیاده کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه از اهداف آصلی آموزش و پرورش فارس است و تلاش آموزش و پرورش این است که شهروندانی قانون مدار و منظم به جامعه تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «محمدخلیل عسکری» در نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش فارس و شهر شیراز با شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آموزش و پرورش فارس با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه های عملیاتی و موثری را در راستای کمک به آموزش و پرورش منعقد کرده است و با شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نیز تفاهم نامه پر ثمری منعقد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تلاش آموزش و پرورش این است که  شهروندانی قانون مدار و منظم که از اهداف شهرداری به شمار می رود به جامعه تحویل دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح های مطلوب در حوزه ترویج و تقویت فرهنگ شهروندی برای دانش آموزان بیان کرد: دانش آموزان با طرح هایی مانند «همیار پلیس» و ... نقش آفرینی خوبی در تربیت شهروند مسئولیت پذیر  داشته اند و پیاده کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه از اهداف آصلی آموزش و پرورش فارس است.

عسکری افزود: تکریم و حفظ شان معلم در جامعه یک ضرورت است و حفظ کرامت معلم موجب تحرک و تحول در جامعه خواهد شد وپیشنهاد ما این است که در ذیل تفاهم نامه با شهرداری شیراز، کمیسیون و کارگروهی برای تدوین و بازنگری در قراردادها در همه بخش ها تشکیل شود.

وی تاکید کرد: بعد از ۲ سال آموزش در سال جدید مدارس به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد و ۲۶۰هزار دانش آموز در ۹۵۰ واحد آموزشی شهر شیراز راهی مدارس می شوند که سرویس مدارس در تردد آنها نقش مهمی دارد و درخواست داریم تا در شروع سال تحصیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار داده شود.

عسکری تصریح کرد: با هدف اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای عدالت محوری، مدارس کمتر برخوردار را شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت کمیسیون محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر و ظرفیت شهرداری شیراز به این مدارس در بازسازی آبخوری ها، سرویس های بهداشتی، آسفالت حیاط مدارس و ... کمک خواهیم کرد.

کد خبر 1214043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha