افزایش بی منطق نرخ کرایه وسایل نقلیه نجف و کربلا سردرگمی زائران را به دنبال دارد

یکی از مشکلات زائران ایرانی پس از ورود به خاک عراق، عدم ساماندهی وسایل نقلیه و افزایش بی منطق نرخ کرایه وسایل نقلیه به کربلا و نجف اشرف است.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: مرز شلمچه یکی از چند مرز زمینی برای ورود زائران ایرانی، افغان و پاکستانی به کشور عراق است.

 

هر ساله تعداد زیادی از مردم جنوب و جنوب شرق کشور در ایام اربعین حسینی وارد این مرز می شوند تا از این مرز وارد کشور عراق شوند.

 

امسال نیز همچون گذشته شاهد ورود تعداد زیادی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به این مرز هستیم.

 

مهری طیاری در گفت و گو با خبرگزاری شبستان جنوب کرمان از مرز شلمچه، گفت: ما هر ساله در این ایام برای خدمت به زائران حسینی وارد مرز شلمچه شده و از آنجا به کربلای معلی می رویم.

 

مسئول واحد خواهران موکب رضوان الرضا (ع) شهرستان جیرفت بیان کرد: متاسفانه با وجود شدت گرما اما تمهیدات کافی برای زائران اندیشیده نشده است.

 

وی در این باره، افزود: یکی از مشکلات زائران، عدم ساماندهی وسایل نقلیه به کربلا و نجف اشرف است.

 

طیاری ادامه داد: علی رغم اعلام نرخ کرایه وسایل نقلیه به کربلا و نجف اما رانندگان سلیقه ای عمل می کنند و افزایش نرخ کرایه موجب سردرگمی زائران شده چرا که زائران پیش بینی افزایش نرخ کرایه را نکرده بودند.

 

مسئول واحد خواهران موکب رضوان الرضا (ع) شهرستان جیرفت اظهار کرد: به طور مثال هزینه کرایه تقریبی پیش بینی شده از مرز شلمچه به کربلای معلی حدودا ۳۸۰ هزار تومان برآورد شده بود که اکنون بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای هر ایرانی است.

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی زائران، مسافت بین مرز عراق تا پارکینگ وسایل نقلیه است که زائران مجبور هستند با کوله باری سنگین این مسیر را که گاها سنگ لاخی است، با پای پیاده طی کنند.

 

می طلبد متولیان امر از طریق هماهنگی با طرف های عراقی تمهیدات لازم جهت سهولت حرکت زائران به سمت نجف اشرف و کربلای معلی را فراهم کنند.

کد خبر 1214078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha