همایش ترویج قرآن در فرهنگ عمومی به میزبانی اصفهان برگزار شد

نخستین همایش «شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی« به میزبانی اصفهان و با پیام آیت الله مظاهری و پژوهش های کاربردی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «احمد زادهوش« روز پنجشنبه(۱۷ مردادماه) در افتتاحیه نخستین همایش «شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی« در محل سالن اهل البیت(ع) اصفهان گفت: بررسی راهکارها و روش هایی که می تواند علوم قرآنی و توصیه های این کتاب آسمانی را در توسعه فرهنگ عمومی جامعه کارساز باشد در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مدیر دارالقرآن کریم اصفهان با بیان اینکه 60 مقاله پیرامون این موضوع به دبیرخانه همایش ارسال شده، افزود: مقالات در جلسات و نشست های تخصصی همایش مورد بررسی و ارائه قرار گرفته تا به صورت کاربردی مورد بهره برداری باشد.

 

وی ادامه داد: روش های ترویج معارف قرآنی در سبک زندگی فردی و اجتماعی و عمومی جامعه محور مقالات بوده که هر کدام در یک موضوع و عرصه ارائه شده است.

به گفته حجت الاسلام زادهوش، در این همایش به دنبال یافتن راهکارهای بهتر و عملیاتی در ترویج معارف قرآنی در جنبه های مختلف فرهنگ عمومی هستیم که بعدا مورد استفاده حوزویان، استاتید دانشگاهی و مراکز فرهنگی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بررسی علمی و دانشی پیرامون راهکارهای عملیاتی توسعه فرهنگ قرآنی لازم است، تصریح کرد: فعالیت ها و اظهارنظرهای سلیقه ای چالشی جدی پیش روی این عرصه بوده از این جهت مقالات علمی در ارائه راهکار کارگشا و اثر بخش خواهد بود.

 

مدیر دارالقرآن کریم اصفهان برگزاری این همایش را آغاز برای جریان سازی و فعالیت های بر مبنای کار علمی برای بهره گیری از قرآن و اهل البیت(ع) در زندگی بیان کرد.

در این همایش حجت الاسلام ناصر رفیعی سخنرانی کرد و پیام آیت الله العظمی حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و همچنین آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان قرائت شد.

کد خبر 1214083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha