مشکلی برای تردد زائران برای رفتن به کربلای معلی در مرزها وجود ندارد

اباذری گفت: ازدحام جمعیت در برخی از مرزها باعث شده بود، مرز برای خالی شدن جمعیت پشت گیت‌ ها بسته شود اما در حال حاضر مشكل خاصی در تردد زائران برای رفتن به کربلای معلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «غلامرضا اباذری»، امشب (پنج‌ شنبه ١٧ شهریور) در جمع خبرنگاران در موکب «احمد ابن موسی (ع)» شیراز در کربلای معلی گفت: به جز برخی مرزها كه به دلیل ازدحام جمعیت زائران چند ساعتی بسته شدند در روند ورود زائران حسینی به عراق تاكنون مشكلی گزارش نشده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: ازدحام جمعیت در برخی از مرزها باعث شده بود، مرز برای خالی شدن جمعیت پشت گیت‌ ها بسته شود اما در حال حاضر مشكل خاصی در تردد زائران برای رفتن به کربلای معلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به زائران پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از مرزهای اقلیم كردستان عراق (باشماق و تمرچین) به دلیل تراکم پایین تر جمعیتی نسبت یه دیگر مرزها وارد شوند و زائرانی كه در حال حاضر در عراق به سر می ‌برند، مدت زمان سفر خود را كوتاه كنند تا بتوان به زائرانی که از شهرهای مختلف ایران در حال ورود به مرزها هستند به ارائه خدمات پرداخت.

اباذری تاکید کرد: از زائران می خواهیم که توقف زیاد در شهر كربلا نداشته باشند و زائران جمهوری اسلامی ایران پس از زیارت کربلا با رفتن به زیارت در شهرهای نجف اشرف، سامرا و كاظمین به دیگر زوار هم فرصت زیارت بدهند.

وی ادامه داد: تاكنون گزارش امنیتی در مناطق عتبات عالیات گزارش نشده و توصیه ما به زائران این است كه زیارت در سامرا را در طول روز انجام دهند.

اباذری اعلام کرد: تعدادی از زائران به دلیل گرمازدگی در بیمارستان ‌های بصره بستری شده ‌اند و به زوار تاکید می شود که برای جلوگیری از گرمازدگی بطری‌ های آب خنک همراه خود داشته باشند.

کد خبر 1214084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha