دشمن درصدد نا امید کردن مردم کشور است

آیت‌الله اعرافی گفت: تبلیغات دشمنان زخم خورده جمهوری اسلامی و سرمایه‌گذاری برای ترویج نا امیدی بین مردم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» روز پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ تمامی آحاد مردم یکی شدند و این قصه در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور شناسایی مشکلات روزمره و گره‌گشایی را از ویژگی‌های نظام اداری دانست و یادآور شد: نگاه راهبردی به امور مختلف باعث رفع مشکلات احتمالی می‌شود و مسئولان باید از همان ابتدای مدیریت نسبت به داشتن نگاه راهبردی اقدام کنند.

 

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: نگاه بلند، جامع و راهبردی و بهره‌مندی از طرح‌ های جامع با رویکرد کلان به همراه ارزش و سنجش باید در همه امور مورد توجه جدی باشد و برای پیشرفت و موفقیت آن به نگاه کلان نیاز دارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ارتباط قوی میان بازار و حوزه‌ های علمیه اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌هایی مانند جاده، آب، برق و گاز در ارتقای فرهنگی جامعه تاثیرگذار است.

 

آیت‌الله اعرافی وجود پیوست فرهنگی برای تمامی طرح‌ها و اقدامات را ضروری دانست و افزود: معماری ایرانی اسلامی، هنر و ساخت و سازهای جدید می‌تواند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی مؤثر باشد.

 

وی شاخص جمعیت برای فعالیت هر مسجد را یک هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ مسجد وجود دارد که با این سرانه هم‌خوان است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: توجه به آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌ های علمیه باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی می‌شود و در این راستا تمامی دستگاه‌ های اجرایی باید پیوست فرهنگی مرتبط را ارائه دهند.

 

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: نهادهای فرهنگی، علمی و حوزوی برنامه پنج ساله جامع و برنامه کلان فرهنگی مرتبط با آسیب‌ های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را تهیه و تدوین کنند و راهکارهای کاهش آن را ارائه دهند.

 

وی گفت: از سال قبل برنامه پنج ساله مبتنی بر ۲۰ برنامه با یک هزار محور در کشور تهیه شده و در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پرهیز از فردیت را ضروری دانست و اظهار داشت: فاصله از حیوانیت و پرواز به سمت‌وسوی انسانیت مورد توجه همگان باشد.

 

آیت‌الله اعرافی تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات دیگران را نشانه شخصیت انسانی اعلام و تاکید کرد: بیرون آمدن از خود باید در تمامی گروه‌ های جامعه مورد توجه باشد و در بین مسئولان مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

 

وی افزود: تمامی مسئولان باید بخشی از شبانه‌روز را به خودسازی و اصلاح درون خود بپردازند.  

 

کد خبر 1214147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha