اربعین رمز دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است

حجت الاسلام نورپورگفت: اربعین رمز دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است و اوج تعظیم و تکریم شعائر حسینی در ماه‌های محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا به ویژه در ایام اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام «محمود نورپور» در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه از برترین جلوه‌های تقوای الهی، تعظیم شعائر الهی و برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است، اظهار داشت: اوج تعظیم و تکریم شعائر حسینی در ماه‌های محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا به ویژه در ایام اربعین حسینی (ع) است.

 

امام جمعه شهرستان بهارستان افزود: اربعین رمز دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است، امام حسین (ع) برای حفظ و نجات اسلام سنگ تمام گذاشت و سرمایه گذاری نمود که اگر این کار را نمی‌کرد به تعبیر خودشان فاتحه اسلام خوانده می‌شد. عاشورای امام حسین (ع)، جلوی انحراف، انحطاط، ارتداد و بازگشت به دوران جاهلیت را گرفت.

 

حجت الاسلام نورپور با اشاره به این که اربعین بزرگترین اجتماع دینی در جهان است و نظیر ندارد، برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات اربعین را یادآور شد و گفت: اربعین حسینی حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی، اسلام ناب، اسلام عقلانیت و اسلام حماسه، اخلاق، معنویت و جوانمردی است.

 

خطیب نماز جمعه گلستان ادامه داد: اربعین رسانه بزرگ بین المللی منحصر به فرد جهان اسلام و یک رسانه عظیم برای جهانی سازی و تبلیغ حماسه حسینی است و اسلام رحمانی و واقعی، تشیع، کربلا و نهضت سرخ حسینی را معرفی می‌کند.

 

وی یکی دیگر از خصوصیات اربعین را ایجاد و تقویت الفت بین مؤمنان عنوان کرد و گفت: اربعین الفت، محبت و صمیمیت را در دل مؤمنان و شیعیان کشورهای مختلف، ایجاد و تقویت می‌کند و همه را مثل نخ تسبیح دور خود جمع می‌کند، این اجتماعات بزرگ اربعین، زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) و شکل گیری تمدن نوین خواهد بود.

 

حجت الاسلام نورپور در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت اویس قرنی صحابی امام علی (ع) در صفین، رحلت آیت الله طالقانی و شهادت آیت الله شهید مدنی دومین شهید محراب، یادآور شد: شهید مدنی معلم اخلاق، یار و یاور امام راحل (ره) و از مبارزان بزرگ و تأثیرگذار بود که به دست گروهک مزدور منافقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 1214202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha