مسلمانان اجازه نمی‌دهند قصه اربعین فراموش شود

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام حسین(ع) با خون خود جلوی تحریف اسلام را گرفت، گفت: حضور میلیونی مردم برای احیای اربعین در کربلا نشان دهنده ارادت به اهل بیت است و مسلمانان اجازه نمی‌دهند قصه اربعین فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: امام حسین با خون خود جلوی تحریف اسلام را گرفت و جلوی تفسیرهای غلط و نابجا از دین اسلام را گرفت و اسلام واقعی و ناب پیامبر را به دنیا عرصه داشت و با صدای بلند هم اعلام کرد.

 

 

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: از علائم مومن پنج چیز است که یکی از آن زیارت اربعین امام حسین(ع) در روز اربعین است زیارت اربعین یعنی شکستن خفقان یعنی احیای نام حسین بن علی(ع) و فراموش نشدن این فرهنگ شهادت و مبارزه با یزیدیان که نباید فراموش شود.

 

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: امام حسین گفتند دین پیامبر اگر قرار است با خون من زنده بماند احیا شود پس شمشیرها مرا دریابید که من حاضرم برای احیای دین خدا خون خودم، جوانان، فرزندان و همه را بدهم که دین بماند.

 

 

وی تصریح کرد: امام حسین گفت: دین برای مردم است که مردم مسیر درست را بروند؛ کشته می شوم تا نماز روزه عفاف و حیای زنان جامعه اسلامی زنده بماند، کشته می شوم تا فروع اصول و اخلاق دین تا ارزش های بلند و معارف اسلامی زنده بماند و مسیر گمراهی در برابر مردم قرار نگیرد تا بدانند و بفهمند راه درست چیست.

 

 

وی بیان کرد: این حرکت امام حسین بود برای زنده نگه داشتن اسلام، شعاری که امام داد جوانان هم اجرا کردند در هشت سال دفاع مقدس تمام جوانان با حضور در جبهه سینه سپر کردند در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند دشمن وارد کشور شود.

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: تمام جوانان هم نوا و هم صدا با امام حسین این شعار را دادند که اگر قرار است با کشته شدن ما دین جامعه و مردم بماند عفت و حیا بماند ولایت و امامت بماند و فساد از جامعه برچیده شود حاضریم کشته شویم و 217 هزار شهید این شعار را دادند و به شهادت رسیدند و شهدای مدافع حرم هم همین شعار را تکرار کردند.

 

 

حجت الاسلام نوری گفت: امام شعار دین و عزت داد اما یکدفعه تمام دنیا پشت به پشت هم دادند این ملت را بشکنند این ملت با استقامتشان خسته کردند دشمن را و در میدان ماندند.

 

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: این مردم نگذاشتند قصه اربعین فراموش شود و خواستند به اربعین عمل کنند این مردم دلباخته شیفته و عاشق از همه چیز می گذرند تا با پای پیاده به زیارت امام حسین بروند و جمعیت 10 میلیونی مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا پر از عاشق و جمعیت است و دنیا از این حرکت پیروان اهل بیت به وحشت افتاده که انس و الفت را به حرکت درآورده است.

 

 

کد خبر 1214203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha