کینه توزی و فتنه‌گری دشمنان راه به جایی نمی‌برد

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه رسانه‌های غربی و معاند هرگز حضور پرشور زائران را در مراسم اربعین انعکاس نمی‌دهند گفت: دشمنان باید بدانند هر چه قدر در این راستا کینه‌توزی و فتنه‌گری کنند راه به جایی نخواهند برد و نام حسین (ع) همه آنان را محو خواهد کر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه 18 شهریور) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این دومین جمعه ماه صفر و در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان هم خودم و هم برادران و و خواهران نمازگزار جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در لسان قرآن کریم دو چیز ریشه همه گناهان است عنوان کرد: فقر انسان در برابر پروردگار متعال محرز است بنابراین اینکه انسان خود را بی نیاز از همه چیز ببیند یکی از ریشه‌های گناه است زیرا در این صورت انسان طغیان کرده و هر گناهی که بخواهد را مرتکب می‌شود.

 

روحانی دومین ریشه گناهان را اینکه انسان خیال کند خداوند او را نمی‌بیند ذکر کرد و افزود: انسان اگر فکر کند خالق او را نمی‌بیند و دست بر هر گناهی بزند نتیجه آن می‌شود که کاملا در معصیت فرو رفته و راه کج را انتخاب می‌کند.

 

وی یکی از درس‌های مهم عاشورا را خداباوری محض دانست و تصریح کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش تا لحظه آخر با آنکه در محاصره کامل قرار داشتند از آنجا که فانی در خداوند متعال بودند احساس شکست نمی‌کردند. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به وقایعی مهم از حادثه کربلا و دلدادگی محض اصحاب حضرت امام حسین (علیه السلام) نسبت به ولایت اذعان کرد: زینب کبری (سلام الله علیه) فرمود هیچ چیزی به جز زیبایی در کربلا ندیدم و این سخن گهربار نشان دهنده عمق باور ایشان به پروردگار متعال و ولایت است.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اضافه کرد: بازهم خودم و همه شما نمازگزارن جمعه را به رعایت تقوای الهی، ترک گناه و اطاعت از فرامین الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دومین شهید محراب شهید آیت‌الله مدنی اذعان کرد: این عارف بزرگ، استاد اخلاق و مرد خدا در ۳۰ شهریور سال ۶۰ و در نماز جمعه توسط مدعیان مجاهد در راه خلق و منافقین به شهادت رسید در حالیکه همه وجودش مملو از خدمت به خلق بود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: الحمدلله مراسم اربعین امسال آنطور که پیش‌بینی می‌شد با همه ازدحام و همه موانعی که وجود دارد با عظمت در حال انجام است در حالیکه دشمن تلاش بسیار زیادی برای شکستن اربعین این کنگره عظیم اسلامی انجام داد.

 

روحانی با بیان اینکه رسانه‌های غربی و معاند هرگز حضور پرشور زائران را در مراسم اربعین انعکاس نمی‌دهند افزود: دشمنان و معاندان باید بدانند هر چه قدر در این راستا کینه‌توزی و فتنه گری کنند راه به جایی نخواهند برد و نام حسین (ع) همه آنان را محو خواهد کرد.

 

وی استقبال و حضور پرشور مردم برای شرکت در کنگره عظیم اربعین را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر چه قدر که بتوانیم اربعین را رونق بدهیم انشالله زمینه ظهور مهدی فاطمه (سلام الله علیه) را فراهم کرده‌ایم بنابراین امیدواریم مردم عراق هم هوشیار باشند زیرا نقشه فتنه افکنی هر ساله در حال اجراست.

 

امام جمعه شهرستان رودسر از اجرای یک برنامه به مناسبت اربعین حسینی در شهر رودسر خبر داد و اذعان کرد:‌ به رزمندگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در حال انجام رزمایش بزرگی هستند خسته نباشید گفته و از آنان تشکر می‌کنم زیرا این رزمایش در این شرایط از اوضاع سیاسی جهان معنا و پیام زیادی دارد.

 

روحانی ادامه داد: رژیم کودک کش صهیونیستی دائما آمریکا را تحریک می‌کند تا با ایران توافق انجام ندهد و می‌گوید اگر ایران را بگذارید و با او توافق کنید ایران هسته‌ای خواهد شد و هیچکس جلو دارش نخواهد بود بنابراین ملت ایران و حتی مقامات آمریکایی‌ را تهدید کردند که مراکز هسته‌ای کشورمان را منهدم ساخته و اجازه نمی‌دهند ایران در انرژی هسته‌ای پیشرفت کند.

 

وی اظهار داشت: از جمله پیام‌های مهم چنین رزمایش‌هایی که اینبار توسط نیروی زمینی ارتش در حال انجام می‌باشد در واقع نشان دادن اقتدار ملت ایران اسلامی است. 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد:‌ به دشمنان باید گفت اگر بنا باشد شما کشور و مراکز هسته‌ای ما را هدف قرار دهید و ناامن کنید باید مطمئن باشید خودتان هیچ جای دنیا امنیت نخواهید داشت و این امر را بارها فرماندهان و رهبر عظیم الشأن ما بارها تاکید کرده‌اند که دیگر زمان بزن در روها گذشته و اگر یکی بزنند ده ضربه خواهند خورد.

کد خبر 1214204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha