اربعین یکی از بزرگترین شعائر خداوند است

حجت الاسلام سراوانی اربعین را یکی از بزرگترین شعائر خداوند دانست و گفت: به واسطه اربعین می توان حقیقت دین و اسلام را برای همه جهانیان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «بدر سراوانی» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۸ شهریور) با بیان اینکه تقوا حاکی از خود نگهداری و کنترل نفس از امیالی است که انسان متوجه آن ها می شود گفت: تقوا دستاوردهایی برای انسان دارد که یکی از آنها سبب هدایت انسان از مسیر قرآن است.

خطیب جمعه سنگر افزود: قرآن مایه هدایت و رحمت است ولی از جهت رتبه بندی اول برای انسان های اهل تقوا، بعد مومنین و سپس دیگر مردم می باشد.

 

وی تصریح کرد: آنچه از مسیر تقوا برای انسان حاصل می شود سبب رستگاری او خواهد شد و کسی که بر محور هدایت الهی قرار می‌گیرد در زمره رستگاران عالم قرار داده می‌شود.

 

حجت الاسلام سراوانی بیان کرد: نیکوکاری نیز می بایست از مسیر تقوا انجام شود چرا که تقوا سبب در امان ماندن از عقوبت و عذاب الهی است.

 

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین یکی از بزرگترین شعائر خداست که می توان به واسطه آن حقیقت دین و اسلام را برای همه جهانیان بیان کرد و به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام سراوانی افزود: پروردگار متعال این دین الهی را که از جانب پیغمبر نور و رحمت، محمد بن عبدالله برای هدایت مردم فرستاد، به برکت خون سیدالشهدا روز به روز بر زنده بودن و پویایی اش افزود.

 

وی ادامه داد: اکنون همه عالم می بینند و این گرایش به دین اسلام که وعده الهی است، تحقق جهانی به خود خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام سراوانی با استناد به فرمایش امام صادق (علیه السلام) که فرمودند «هیچکس در روز قیامت نیست مگر این که آرزو می کند کاش جزء زائرین سیدالشهدا می بود، چرا که امام حسین(ع) کرامت و محبت زیادی را از جانب خداوند نسیب زائرین خودرمی کند»، اضافه کرد: امام رضا ( علیه السلام) نیز فرمودند «کسی که به زیارت اباعبدالله می رود و وارد شط فرات شود و غسل کرده و آماده برای زیارت می شود گویا خداوند متعال را در عرش الهی زیارت کرده است».

 

وی تصریح کرد: بی شک اکنون همه مسلمانان با افتخار و با انگیزه بالا دلشان در کربلاست.

 

خطیب جمعه سنگر در ادامه به قیام ۱۷ شهریور مردم تهران در میدان ژاله اشاره کرد و آنرا نقطه عطفی در مبارزات مردمی علیه نظام ستم شاهی زمان دانست و بیان کرد: این قیام مسیر اعتراضات را به جایی برد که پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

 

حجت الاسلام سراوانی در ادامه با اشاره به روحیه جهادی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند بیان کرد: بیشتر این کلام متوجه مسئولین خواهد بود زیرا کسانی که مسئولیت دارند باید در کار خودشان برای رسیدن به نقطه ای که هدف این نهضت است و پیشرفت اهداف اسلامی روحیه جهادی را بیش از پیش در خود تقویت کنند.

 

وی تاکید کرد: روحیه جهادی فقط منحصر به جهاد دفاعی و یا ابتدایی نباید باشد بلکه باید در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی و... باید عزم خود را جزم کرده و با همه توان شبانه روزی کار شود تا پیشرفت و حرکت عظیمی برای این نظام، جلب کنیم.

کد خبر 1214215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha