زائران مدت سفر خود را در عراق مدیریت کنند

وحیدی گفت: زائران اربعین حسینی مدت سفر خود را در عراق به لحاظ کمبود امکانات مدیریت کنند و بیشتر از چهار تا پنج روز در عراق نمانند تا سایر زائران نیز بتوانند به سفر عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «احمد وحیدی» عصر امروز (جمعه ۱۸ شهریور) در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمات رسانی مواکب به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و گرمای بسیار بالای هوا و محدودیت وسایل حمل و نقل در مرزها، زائران از مبدا به سمت مرزها و گذرگاه‌های مرزی حرکت نکنند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه در مرز شلمچه وضعیت با مدیریت خوبی که از سوی استاندار خوزستان انجام شده نسبتا خوب است افزود: زائرانی که در مرز معطل بودند در حال عبور به سمت عراق هستند.

 

وی تصریح کرد: با کمک مسئولان استانی از جمله نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و اورژانس و همه عزیزانی که درگیر هستند و مردم هم اکنون حرکت زائران روان در مرز شلمچه هستند.

 

وحیدی به مشکل حمل و نقل زائران در مرز شلمچه عراق اشاره کرد و ادامه داد: از مسئولان عراقی تشکر می‌کنم که در حال بسیج امکانات خود برای جابجایی زائران از مرز هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال مدیریت عبور زائران اربعین با اولویت زائران استان‌های مرزی و سپس استان‌های همجوار هستیم و پس از آن سایر استان ها با اعلام ستاد مرکزی اربعین به عراق منتقل خواهند شد ابراز کرد: زائرانی که هنوز از مبدا به سمت مرزها حرکت نکردند با توجه به تعداد بالای زائران و برخی از نیازمندی‌ها از جمله امکانات حمل و نقل که گاهی با مشکل مواجه هستیم به سمت مرزها حرکت نکنند.

 

وزیر کشور با اشاره به افزایش قیمت وسایل نقلیه در طرف عراق برای جابه‌جایی زائران اربعین به عتبات عالیات عنوان کرد: دولت عراق در این خصوص اقدام های خوبی انجام داده و با هماهنگی که برای اعزام اتوبوس از ایران به مرزها شده قیمت جابه‌جایی زائران کاهش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: زائران مدت سفر خود را در عراق به لحاظ کمبود امکانات مدیریت کنند و بیشتر از چهار تا پنج روز در عراق نمانند تا سایر زائران نیز بتوانند به سفر عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

 

وحیدی آئین اربعین حسینی را حلقه اتحاد جهان اسلام خواند و خاطر نشان کرد: پیام پیاده روی اربعین اتحاد جهان اسلام و همه ادیان الهی است.

 

وی تاکید کرد: مکتب اهل بیت (ع) زنده است و راه نجاتی جز این مکتب نیست و امروز عراق به واسط اربعین حسینی کانون توجه جهانی است.

 

وزیر کشور همچنین امروز به همراه صادق خلیلیان  استاندار خوزستان طی بازدید از مرز چذابه در جریان آخرین وضعیت خدمت‌رسانی  و تردد زوار در این مرز قرار گرفت. وی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با زائران، دستوراتی برای رفع مشکلات و بهتر شدن خدمت‌رسانی به زائران صادر کرد.

 

کد خبر 1214258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha