عضو کانون فرهنگی و هنری رسالت، قهرمان مسابقات کوراش آسيا شد

«مهدي قره غاش» جوان مسجدي عضو فعال کانون رسالت روستاي سست توانست بر سکوی قهرمانی و مدال آوران مسابقات کوراش قهرمانی جوانان قاره پهناور آسيا بایستد و گردن آویز طلای قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسن پورثابت» مدیر کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد حضرت امام حسن عسگری علیه السلام روستای سست از توابع شهرستان اسفراین گفت: «مهدي قره غاش»  جوان مسجدي، 17 سال دارد که با پشت گرمی پدر پهلوانش به مدت هفت سال است به طور جدی و حرفه ای ورزش کوراش را دنبال می کند.

 

وی اضافه کرد: این جوان مسجدی از چهار سال گذشته به تیم ملی دعوت شده و پیش از این و تا کنون سه بار قهرمان کشور در رده سنی نوجوان شده است.

 

پورثابت همچنین اعلام کرد: قره غاش در مسابقات کوراش قهرمانی جوانان آسيا که از روز دوشنبه 10 شهریور در کشور تایلند آغاز شده؛ در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول حریف خود از چین تایپه را ضربه فنی کرد و پس از آن  در دور دوم حریف تاجیکستانی را خود ضربه کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد حضرت امام حسن عسگری علیه السلام روستای سست بیان کرد: «مهدی قره‌غاش» در مرحله  نیمه نهایی مقابل دیگر نماینده چین تایپه قرار گرفت و ضمن ضربه فنی حریف خود، به دیدار نهایی پیکارها صعود کرد.


پورثابت در توضیحی تکمیلی اضافه کرد: در مسابقه فینال، "مهدی قره‌غاش" حریف هندی خود را شکست داد و مقتدرانه به مدال طلای این دوره از رقابت‌های کوراش قهرمانی جوانان آسیا دست یافت.

 

گفتنی است، این جوان قهرمان، ساکن روستای سست بوده و در آکادمی شهید توفیقیان برای مسابقات آماده شده است.

 

لازم به توضیح است، تیم جوانان ایران در این مسابقات توانست  با کسب  دو مدال طلا، چهار مدال نقره و چهار مدال برنز نایب قهرمان آسیا شود.

 

 

کد خبر 1214364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha