افتتاح کارگاههای  آموزشی تعمیر لوازم خانگی در شرقی ترین شهر مرزی سیستان و بلوچستان

در راستای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بخش نهضت ملی مسکن کارگاههای آموزشی تعمیر لوازم خانگی سرد کننده، لوله کش گاز خانگی و تاسیسات حرارتی (نصب و راه اندازی پکیج و رادیات ) در شرقی ترین شهر مرزی استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، بر اساس تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان و موسسات خیریه کارگاه تعمیر لوازم خانگی سرد کننده تجهیز وباحضور جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و دکتر طائی عضو هیات مدیره موسسه خیریه ، نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستانهای حوزه سیستان ، فرماندار شهرستان ،اعضای شورای اسلامی شهرستان و شورای اداری شهرستان افتتاح شد.

در این مراسم  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و رییس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زهک اقدام به تشریح برنامه ها و اهداف سازمان نمودند.

 شهریاری گفت:  کارگاه تاسیسات مرکزفنی وحرفه ای برادران زهک نیز در راستای آموزش حرفه های تعمیرکار و نصاب پکیج و لوله کش گاز خانگی تجهیز شده است .
وی با اشاره به هفته گذشته که محموله ای به ارزش ۴۹۰ میلیون تومان وارد مرکز شد افزود:در هفته ای که گذشت تجهیزات و مواد مصرفی توسط موسسه مذکور تکمیل و تحویل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زهک گردید.
این تجهیزات باعث شد تا کارگاه آماده آموزش به نسل جویای کار شود.


وی بر لزوم توسعه و ترویج مهارت‌آموزی در استان و کشور تاکید کرد و افزود: با سرمایه گذاری و فرهنگسازی در حوزه آموزش و مهارت آموزی است که می توان بر مشکلات حوزه اشتغال فائق آمد.

شهریاری بر ضرورت آموزش های متناسب با نیاز بازار کار تاکید و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازمه ارائه و توسعه آموزش های متناسب با نیاز بازار کار است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در حوزه مهارت آموزی گفت: باید با فرهنگسازی در زمینه مهارت آموزی در باور جوانان جویای کار تغییر ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان  با بیان اینکه جوانان ما باید نیاز به آموزش را در خود احساس کنند ادامه داد:
 بخش دولتی با وجود نقاط قوت و ایجاد فرصت‌های فراوان ، با توجه به توسعه مشاغل نیاز به بروز آوری تجهیزات و امکانات آموزشی دارد که  ورود خیرین، کارآفرینان و فعالان اقتصادی و اجتماعی و همه آحاد مردم به این بخش یک ضرورت است که خوشبختانه امروز این مهم در شهرستان زهک  اتفاق افتاده است

کد خبر 1214399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha