فراخوان علمی کمک به اقتصاد خراسان جنوبی منتشر می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با هدف کمک به توسعه اقتصاد خراسان جنوبی یک فراخوان علمی با همکاری مجمع بسیج استان از ۲۵ شهریور الی ۲۵ مهرماه جهت شرکت پژوهشگران و ایده پردازان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۱۹ شهریور) در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بخواهیم مسائل استان را بشناسیم مدل های علمی بسیاری وجود دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسائل مهم اقتصادی در راستای اجرای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی باید تعیین شود و یکی از اهداف کلان دولت هم این است که به یک حرکت ملموسانه برای حل مشکلات مردم کمک کنیم.

 

وی با اشاره به تعریف زیرساخت ها و پیشران های استان خراسان جنوبی گفت: پیشران های استان از جمله معدن، کشاورزی و ... می توان اشاره کرد و این جلسه برگزار شده تا موارد مهم استان شناسایی شود و به یک چهارچوب فکری برسیم.

 

اشرفی با بیان اینکه در جامعه دانشگاهی برای شناسایی عنوان مسئله فراخوان دهید، افزود: در این راستا با کمک جامعه پژوهش گر اولویت های استان شناسایی شود و طرح های پژوهشی مورد تامین اعتبار قرار می گیرند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سه محصول خاص زرشک، زعفران و عناب دارد، گفت: باید بنیان های توسعه ای را برای ورود در زمینه توسعه استان جذب کنید.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص محصولات مزیت دار استان خراسان جنوبی یک فراخوان به دانشگاه های استان ابلاغ شود و یک پایشی در خصوص فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامداری استان صورت گیرد.

 

اشرفی در خصوص ماندگاری عشایر در مرز گفت: یک طرح مدون برای ماندگاری عشایر در مرزهای استان تهیه شود و ایجاد کانون خودجوش برای اسکان عشایر از کانون های هدایتی بهتر است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نبود استاندارد برای محصولات کشاورزی استان به یک چالش تبدیل شده است که نیاز به رسیدگی دارد.

 

وی با بیان اینکه فراخوان علمی برای کمک به اقتصاد استان ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهرماه منتشر می شود، گفت: مجمع بسیجیان استان این فراخوان علمی را برگزار خواهد کرد و از پژوهش گران درخواست داریم تا در این فراخوان شرکت کنند تا بتوانیم شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.

 

 

کد خبر 1214421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha