خراسان جنوبی به سمت گردشگری کشاورزی حرکت کند

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی به سمت گردشگری کشاورزی حرکت کند، گفت: کشورهای مختلف به حوزه گردشگری بخش کشاورزی توجه ویژه دارند و خراسان جنوبی با توجه به داشتن ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی از این نعمت گردشگری محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز (۱۹ شهریور) در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی نیازمند اقدام هماهنگ هستیم و از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به نظام اعتباری و بانکی استان گفت: بانک ها فعالیت هایی در حوزه کشاورزی دارند اما از این فعالیت ها کسی اطلاع ندارد و باید ردیف های مختلف بانک ها به مردم اطلاع رسانی شود.

 

وی درخصوص نظام بهره وری آب عنوان کرد: این موضوع در استان بسیار اهمیت دارد تا اجرایی شود و اگر توجه نشود روی معیشت و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار خواهد بود و اگر آب نباشد روستاها خالی از سکنه می شود.

 

جعفری با بیان اینکه به نظام بازاریابی و بازاریابی باید توجه شود، گفت: در حوزه گردشگری متاسفانه به بخش کشاورزی در استان هیچ توجهی نشده است در صورتی که در کشورهای دیگر به سمت کشاورزی گردشگری حرکت کرده اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی گردشگری وجود دارد و متاسفانه در حوزه اقتصاد خُرد تولید در روستاها توجه کافی نداشته ایم و باید برای آن فکری اندیشیده شود و هر دستگاه اجرایی یک قسمت کار را بر عهده بگیرد.

 

وی در پایان گفت: اقتصاد کلان کشور را اقتصادهای خُرد تشکیل می دهند و نیازمند توجه بیشتری این نوع اقتصاد در روستاهای استان است.

 

 

کد خبر 1214433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha