مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاران اندیشیده شود

جرجانی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در بخش گردشگری معدنی خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: برای جذب سرمایه گذاران به استان باید مشوق های بسیاری ایجاد کنیم و تنها با راه آهن این مشکل در استان حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عباس جرجانی امروز (۱۹ شهریور) در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی قبل از اینکه صنعتگر و کشاورز باشد تاجرپیشه بوده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: تنها استانی هستیم که پیله وران را تعیین تکلیف کرده ایم اما به یک عامل زخم تبدیل شده است و باید کارت های پیله وری اصلاح شود و این بزرگترین مشکل در بحث مرزنشینی است.

 

وی در خصوص صنایع تبدیلی معدن در استان گفت: یکصد طرح در این زمینه تهیه شده است و این موضوع به جذب سرمایه گذار و ایجاد مشوق های لازم در این زمینه در استان است و با راه آهن هم مشکل ما در جهت جذب سرمایه گذاری حل نمی شود.

 

جرجانی با بیان اینکه هزینه برق استان نباید با استان های دیگر برابری کند، ادامه داد: باید قیمت برق در استان کاهش یابد و متاسفانه هزینه جا به جایی معادن استان از هزینه فروش آن بیشتر است.

 

مدیرکل صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روی زیرساخت ها هیئت های اندیشه ورز کار کنند، گفت: مشوق های جذب سرمایه گذاران در استان تهیه و ایجاد شود و معافیت های مالیاتی تاثیری روی این موضوع ندارد.

 

وی بیان کرد: در خصوص بحث فرآوری محصولات معدنی فعالیت های بسیاری داریم و در تولیدات استان با مشکلی رو به رو هستیم و آن عدم وجود گروه های بازاریابی در استان است که تنها کار فروش را بر عهده دارند و انتظار داریم یک گروه در این زمینه تنها برای فروش محصولات استان جذب کنیم و این یک ایراد است.

 

جرجانی به لزوم به کارگیری فارغ التحصیلان رشته آی تی در استان اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و تولید نرم افزار و دانش یکی از مهم ترین بخش ها جهت حل مشکلات استان است اما فارغ التحصیلان آی تی در حال ترک این استان هستند.

 

مدیرکل صمت خراسان جنوبی با اشاره به گردشگری معدنی عنوان داشت: این بخش یکی از مهم ترین موضوعات است و می توانیم استفاده خاصی از معادن استان داشته باشیم.

 

وی در پایان بیان کرد: انتظار داریم زنجیره ارزش تولید مورد توجه قرار گیرد و در این زنجیره می توانیم شهرک های تخصصی در استان ایجاد کنیم.

 

 

کد خبر 1214444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha