تمامی مرزهای منتهی به عراق تا اطلاع ثانوی بسته است/الزام سفر هوایی برای زائران اربعین

سلگی از بسته شدن مرزهای منتهی به عراق تا اطلاع ثانوی خبر داد وگفت: با توجه به ازدیا جمعیت شرایط مطلوب برای آرامش و امنیت زائرین از سوی طرف عراقی مقدور نبود و به خاطر حفظ سلامت زائرین، محدودیت‌هایی برای سفر زائرین به عتبات عالیات به وجود آمد.

«روح الله سلگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، در خصوص تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین کشور برای بسته شدن مرزهای زمینی منتهی به عراق تا اطلاع ثانوی اظهار  کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت زوارالحسین(ع) تمامی مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از زائران اربعین که از استان مازندران قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند خواست تا به مرزهای زمینی مراجعه نکنند، گفت: عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند؛ فقط به افرادی که هم اکنون در پایانه‌ها حضور دارند اجازه تردد داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مسئولین کشور درحال رایزنی برای تامین شرایط ایمن جهت حضور زائرین اربعین در عراق هستند، ادامه داد: بعد از اینکه پایانه‌های مرزی ما تخلیه شد، اوضاع داخلی عراق و چگونگی انجام تفاهماتی را که با مقامات عراقی برای ایجاد سهولت و بسترهای لازم داشتیم و سایر شرایط بررسی و تصمیم گیری شد که چگونه مرزها باز شود در آینده در مورد آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

سلگی با بیان اینکه استمرار وضعیت فعلی قطعاً مخاطرات جدی برای امنیت سلامت زائران را در پی دارد، افزود: اساس نگرانی درخصوص اعزام زائرین اربعین از مرزهای زمینی، نبود آمادگی و زمینه‌ها و بسترهای طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم است که درصورت مرتفع شدن برای ادامه اعزام زائرین تصمیم گیری خواهد شد.

 

وی با تاکید براینکه جزء راه هوایی هیچ مرزی برای تشرف به عتبات عالیات باز نمی باشد، گفت: امکانات مرزها محدود است و استان های مرزی قادر به اسکان و پذیرایی مسافران که پشت مرزها مانده اند را ندارد.

 

سلگی به فعالیت ۳۵موکب اربعین از استان مازندران در عراق اشاره کرد و یادآورشد: فردا ۲۰شهریور عازم کربلا خواهم شد و وضعیت زائرین و فعالیت موکب ها بررسی و مشکلات مرتفع خواهد شد.

 

کد خبر 1214454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha