اتخاذ سیاست های تشویقی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ضروری است/لزوم برخورد قانونی با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز

حسینی پور با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده های ساخت و سازهای غیر مجاز در مازندران، گفت: باید با متخلفین در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی شود و خدای ناکرده نباید باچشم پوشی تخلف افراد خاطی اجازه داد تخلفات تبدیل به قانون شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز( ۱۹شهریور) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سفرهایی که به مناطق روستایی داریم بدون استثنا از مواردی که در روستاها مورد بحث است مسئله الحاق به بافت است، اظهار کرد: بسیاری از روستاییان برای ساخت منازل برای فرزندان خود مشکل دارند و باید  برای رفع این معضل  فراگیر چاره اندیشی شود.

 


استاندار مازندران با بیان اینکه با توجه به اهمیت احیای اقتصاد روستا باید برای ساخت و ساز اهالی روستا تجدید نظر اساسی صورت گیرد، گفت: باید در کارگروه زیربنایی چاره اندیشی شود. 

 


وی با بیان اینکه اکثر قالب روستاها درمناطق کوهستانی و سالیان سال حتی کشاورزی در آنجا انجام نمی شود،  افزود: باید سیاست های جدیدی برای داددن مجوز الحاق به بافت کار کارشناسی انجام شود. 

 


حسینی پور با بیان‌اینکه باید از ظرفیت بسیج سازندگی سپاه برای چاره اندیشی جهت الحاق به بافت زمین های روستایی کمک گرفته شود، ادامه داد: تمامی فرمانداران فرمانداران، دهیاری ها، بخشداری ها و دستگاه های مسئول برای اتخاذ تصمیم درست در زمینه الحاق به بافت زمین های روستاییان پای کار بیایند. 

 

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی را باید درحوزه رفع مشکلات مردم جویا شویم، گفت: لازم است یک بررسی توسط کارگروه به صورت خارج از نوبت برای خانواده شهید والامقام جهت الحاق به بافت اتخاذ شود. 

 

حسینی پور با بیان اینکه کوه خواری وجنگل خواری نتیجه رها شدن برخی از دستورکار هایی نسبت به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز می باشد، افزود: تخلفات شهرداری ها، دهیاری ها، باید گزارش داده شود نباید در ارتکاب هر تخلف چشم پوشی صورت گیرد.

 

وی ادامه‌داد : تخلفات نباید تبدیل به قانون شود تا افراد خاطی در امر ساخت و ساز غیر مجاز به تکرار تخلفات بپردازد.

 

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران در بحث زمین خواری به یک بحران تبدیل شده است، افزود: در رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز های غیر مجاز باید با هرگونه تخلفات برخورد شود‌. 

 

وی گفت: بسیاری از روستاهای استان آماده تولید و  بهره وری هستند اما متاسفانه جهاد کشاورزی در آن روستاها حضور ندارد. 

 

حسینی پور  ضمن اینکه خواستار شد تا برای حضور در کمیته فنی استان از وی دعوت بعمل آید، بیان کرد: جمع بندی نظر کمیته فنی و ملاحضات فرماندار شهر خاص بررسی شود. 

 

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا روستاییان نتوانستند در زمین های خود ساخت و ساز داشته‌ باشند و اکنون از بافت خارح می شود،  افزود: با توجه به سیاست احیای اقتصاد روستا و اهمیت حفظ جمعیت در روستاها، حفظ وضعیت موجود مورد انتظار است  بدین صورت که زمین های روستاییان نباید از بافت خارج شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه به دنبال تغییر کاربری اجباری اراضی روستاییان نیستیم، ادامه‌داد : باید سیاستی در نظر بگیریم که مشکلات مردم مرتفع شود و هم اصول عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی پافشاری داشته باشیم . 

 

وی بیان کرد: متاسفانه در مازندران با حجم بالای پرونده‌های تغییر اراضی کشاورزی مواجه ایم. 

 

حسینی پور با بیان اینکه اراضی که سالانه زیرکشت محصولات کشاورزی است باید کاربری آن تثبیت شود، افزود: همچنین باید تکلیف اراضی که در بافت هستند و زیر کشت نمی روند مشخص شود. 

 

وی با بیان اینکه برای کاهش نارضایتی روستاییان باید زمین هارا از بافت خارج نکنیم، گفت:مصوب بشود اراضی که در بافت روستایی می باشد و به‌صورت‌ عینی کشاورزی نمی شود برای همراهی با روستاییان آن اراضی به بافت روستا اضافه شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه اگر براساس یک نظر دقیق کارشناسی تغییر کاربری ها انجام شود با کاهش پرونده های ورودی در دستگاه قضا مواجه خواهیم شد، افزود: اعمال سیاست تشویقی برای حفظ جمعیت روستا ها در تغییر کاربری ها و الحاق به بافت مورد توجه باشد . 

 

وی با بیان اینکه خدمات استان مازندران ملی است اما امکانات ما استان است، اظهار کرد: امید است با تخصیص ۱۰۰میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری، مشکلات راهداری استان مرتفع شود. 

کد خبر 1214468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha