بیان حقیقت در اشعار عاشورایی مدنظر شاعران باشد

حجت الاسلام پورذهبی گفت: بیان حقیقت و مظلومیت امام حسین(ع) در اشعار مربوط به عاشورا و اربعین حسینی مدنظر شاعران قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی» در آیین پایانی پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورای شهرستان قروه که با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم و عاشقان امام حسین(ع) در مجتمع فردوسی این شهر برگزار شد، گفت: بیان حقیقت و مظلومیت امام حسین(ع) در اشعار مربوط به عاشورا و اربعین حسینی مدنظر شاعران و ادیبان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه کردستان ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزار باشکوه این کنگره، افزود: کنگره ای فاخر در شأن و جایگاه واقعه عظیم عاشورا در حال برگزاری است، از داوران و مدعوین و شاعران گرامی برای حضور در این کنگره قدردانی می‌کنم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: در شعر شاعران چندین نکته را به عنوان مخاطب اشعار این نوع کنگره ها و اشعار عرض می کنم، علاوه بر لطافت و ظرافت های شعری، بیان حقیقت و مقتل سید الشهدا مدنظر باشد، بیان مظلومیت و تاختن به ظالم به عنوان ظلم کننده نه قاتل مورد توجه شاعران باشد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: جلوه های ویژه عاشورای را که شامل جلوه غیرت، دلسوزی، گذشت و جوانمردی که از جلوه های ماندگارا واقعه کربلا است در اشعار نیز مدنظر باشد.

 

نماینده مقام معظم رهبری ضمن اشاره به جلوه های دیگر واقعه کربلا اذعان داشت:  در اشعار شاعران لازم است روایت احادیث و نامه ها و سخنرانی های امام حسین(ع) در صحرای کربلا مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

کد خبر 1214495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha