فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی ظرفیت مناسبی برای رفع عقب ماندگی های جنوب کشور است

عزیزی گفت: تصمیمات فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی بر معادلات منطقه ای تاثیرات فراوانی می گذارد و ظرفیت مناسبی برای رفع عقب ماندگی های جنوب کشور در حوزه زیرساخت های مهمی همچون راه، ریل، آب و... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 19 شهریور) با اشاره به محتویات نشست اخیر فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست بر تعریف چند پروژه بزرگ در برنامه هفتم تاکید شد تا رشد هشت درصدی اقتصاد کشور و رشد 10 درصدی شرکت های دانش بنیان در ذیل آن رقم بخورد.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی باید در برنامه هفتم تعیین تکلیف شوند و سامان دهی صندوق های بازنشستگی، آمادگی برای سرمایه پذیری و سرمایه گذاری، تعریف پروژه های منطقه ای و توجه به مناطق ساحلی جنوب و دریا پایه شدن هم باید در برنامه هفتم قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تفویض اختیار به استان ها و تمرکز زدایی با تاکید بر مدیریت محلی و منطقه ای با هدف مولد سازی ظرفیت های محلی نیز از موضوعات نشست اخیر بود.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ و سد راه، ز تمرکزگرایی بیش از حد است و بر هم گرایی استان های جنوبی کشور برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در جنوب کشور تاکید داریم که در این نشست مطرح شد.

عزیزی فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی را از بزرگترین فراکسیون ها دانست و گفت: این فراکسیون از استان های جنوبی مانند  سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و یزد تشکیل شده و تصمیمات آن بر معادلات منطقه ای تاثیرات فراوانی می گذارد و ظرفیت مناسبی برای رفع عقب ماندگی های جنوب کشور در حوزه زیرساخت های مهمی همچون راه، ریل، آب و... است.

کد خبر 1214498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha