کنگره شعر و آئین‌های عاشورایی سال آینده بصورت بین‌المللی برگزار می‌شود

اوسطی گفت: با همکاری و هم افزایی ادارات و سازمان های مرتبط فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شانردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه بصورت بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «پرویز اوسطی» در آیین پایانی پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورای شهرستان قروه که با حضور مسئولان و جمع کثیری از مردم و عاشقان امام حسین(ع) در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر برگزار شد، گفت: با توجه به سابقه برگزاری 15 دوره کنگره شعر عاشورایی قروه، لازم است با همکاری و هم افزایی ادارات و سازمان های مرتبط فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شانزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه بصورت بین المللی برگزار شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور بهره مندی همه مردم از اشعار شاعران 15 دوره قبل، اشعار برگزیده هر دوره بصورت مکتوب در قالب کتاب و بسته های فرهنگی جمع‌آوری و چاپ شود.

 

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان ضمن اشاره به برکات واقعه کربلا، اضافه کرد: آموزه های عاشورایی که بخشی از آنها نیز در همین اشعار شاعران وجود داشت و از آموزه های پیروزی انقلاب اسلامی نیز بحساب می آید یادآوری شود.

 

وی به آموزه‌های عاشورایی پرداخت و اضافه کرد: یکی از مهمترین آموزه‌های قرآنی امر به معروف و نهی از منکر است که نشان دهنده حساسیت اسلام و واقعه عاشورا نسبت به جامعه است، دفاع از حق و محو باطل، حق الناس و حمایت از امامت و ولایت نیز از جمله مهمترین آموزه های عاشورا به حساب می آید.

 

پانزدهمین دوره از کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی قروه با معرفی شاعران برتر و تجلیل از آنان به کار خود پایان داد.


داوری این دوره از کنگره را «عبدالجبار کاکایی»، «رضا اسماعیلی» و «محی الدین آئینی» بر عهده داشتند.

 

هیئت داوران در بیانیه ای " نوگرایی, پختگی دانش و شعر و. نوآوری و خلافیت در آثار" را از جمله مؤلفه های لازم برای آثار منتخب عنوان کردند.


بدین ترتیب در بخش شعر عاشورایی هیئت داوران «فاطمه سلیمان پور از قم با اثر از آب دهان»، «عاطفه جوشقانیان از قم با اثر آب و آتش» و «قاسم بای از رامیان استان گلستان با اثر تنشه دیدار» را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.


در بخش ایثار و شهادت هم آثار «اعظم زارع از نی ریز استان فارس به نام ایثار»، «سید اکبر سلیمانی از لنده استان کهگیلویه و بویراحمد به نام سردار سلیمانی» و «افسانه سادات حسینی از نیشابور به نام از قفس تا قاف» به ترتیب توسط هیئت داوران منتخب شناخته شدند.

کد خبر 1214506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha