پیاده‌ روی اربعین فرصت بیان اخلاق‌مداری و صلح طلبی مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم‌پوری گفت: پیاده روی اربعین از طریق محبتی که شیعیان به زائران شرکت کنندگان در این مراسم از نقاط مختلف دنیا دارند، فرصت بیان اخلاق مداری و صلح طلبی مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا حاتمپوری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دشمن مدام با برجسته کردن اقدامات برخی از گروه های تند رو و تروریست و منسوب کردن آنان به اسلام در اندیشه تخریب چهره اسلام واقعی است، اظهار کرد: اسلام دین صلح و دوستی و مودت و محبت به عموم مردم است و این موضوعی که است که در دانشنامه اخلاقی شیعه به آن به خوبی پرداخته شده است.

 

نویسنده دانشنامه اخلاق شیعه افزود: گزارش هایی که طی سالیان اخیر از مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است حکایت از اوج عواطف انسانی در این اجتماع بزرگ انسانی است. این حقایق را باید هم در رسانه ها به نمایش درآورد و هم در کتاب ها نوشت تا نسل های آینده از این همه زیبایی و انسانیت و کرامت انسانی مطلع شوند.

 

وی اضافه کرد: پیاده اربعین از طریق محبتی که شیعیان به زائران شرکت کنندگان در این مراسم از نقاط مختلف دنیا دارند، فرصت بیان اخلاق مداری و صلح طلبی مسلمانان است. ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم. انشاءالله که با اهتمام در این زمینه برای زمینه سازی ظهور قدمی برداشته باشیم.

 

حاتم‌پوری گفت: کارهای ویژه ای که مسلمانان در خدمت به زائران اربعین حسینی انجام می دهند از در اختیار گذاشتن منازل شان تا توزیع رایگان انواع غذاها و نوشیدنی ها و حتی ماساژ دادن پای زائران، در هیچ اجتماع دیگری در جهان نظیر ندارد.

 

وی ادامه داد: ما متاسفانه در حوزه بیان اخلاق مداری مسلمانان به اندازه پیروان سایر ادیان کار نکرده ایم و به لطف خداوند، اربعین در اختیار مسلمانان قرار گرفته است تا حقیقت هویت محبت آمیز پیروان دین اسلام در برابر نگاه جهانیان قرار گیرد.

 

کد خبر 1214523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha