کتاب  زندگی شهیده ترور« رقیه حسین زاده» روانه بازار نشر شد

کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهیده ترور «رقیه حسین زاده» از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تولید و رونمایی شد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در حوزه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر از کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهیده ترور «رقیه حسین زاده» که به همت اداره کل حظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چاپ و منتشر شد، با حضور سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، آیت الله «میر رجبعلی محمدی متکازینی»، «سید محمد صادقی» سنگدهی مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار مازندران، حجت الاسلام «عربعلی جباری» امام جمعه شهرستان بهشهر، «مسعود فلاح» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و جمعی از روحانیون، طلاب، اساتید حوزه علمیه استان و خانواده معزز این شهید والامقام رونمایی بعمل آمد.

 

این کتاب به قلم «زکیه براری» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان توسط انتشارات نماشون در زمستان ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

 

شهیده رقیه حسین زاده در سال ۱۳۵۲ در روستای ولیجی محله نکا به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در زادگاهش بریجان گذراند و برای ادامه تحصیل به نکا عزیمت کرد. علاقه وافر او به کسب علوم دینی و حوزوی او را روانه حوزه علمیه خواهران بهشهر کرد.

 

در ایامی که شور دفاع مقدسی جای جای کشور را فرا گرفته بود به سنت الهی ازدواج با جوانی به نام احمد مهتدی که سال‌ها بعد کاردار سفارت ایران در لبنان شد، روی آورد که حاصل این ازدواج، دو دختر و یک پسر بود.

 

بنا به شغل همسر و ضرورت همراهی با او مدت چهار سال را کنار همسر و فرزندانش در لبنان سپری کرد تا اینکه توفیق این همراهی شهادت شد و در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ درست دو هفته بعد از سالگرد تولدش بر اثر جراحات ناشی از حمله تروریست‌های صهیونیستی مقابل سفارت ایران در لبنان به شهادت رسید.

کد خبر 1214584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha