معرفی اورژانس موكب «احمد ابن موسی (ع)» به عنوان اورژانس مركزی كربلا

جمشیدی گفت: اورژانس موكب «احمد ابن موسی (ع)» به عنوان اورژانس مركزی كربلا معرفی شده و در این موکب به سایر موكب‌ های ایرانی و خارجی در این خصوص خدمات اورژانسی ارائه می شود.

«مصطفی جمشیدی»، امروز (شنبه 19 شهریور) در جمع خبرنگاران مستقر در موكب «احمد ابن موسی (ع)» در كربلای معلی گفت: اورژانس موكب «احمد ابن موسی (ع)» به عنوان اورژانس مركزی كربلا معرفی شده و در این موکب به سایر موكب‌ های ایرانی و خارجی در این خصوص خدمات اورژانسی ارائه می شود.

مسئول اورژانس بهداری موكب «احمد ابن موسی(ع)» افزود: بدین ترتیب خدمات پیش بیمارستانی سطح 2 با همكاری تیم «سی پی آر» به زائرانی که به چنین خدماتی نیاز دارند در این موكب پرداخته می‌ شود و داروهای تخصصی و عمومی هم در این موكب به زائران نیازمند دریافت دارو، ارائه می شود.

«محمد ابراهیمی ‌فرد»، هم گفت: برای ششمین سال متوالی اورژانس ١٠ تخته ویژه آقایان و ١٠ تخته ویژه بانوان در موكب «احمد ابن موسی(ع)» راه‌اندازی می‌ شود.

معاون سلامت سپاه فجر فارس افزود: خدمات سرپایی، نوار قلب، سرم تراپی و ... از جمله خدمات این اورژانس است که از 7 شهریور فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تاکنون 50 بیمار ویزیت شده ‌اند.

وی با اشاره به بیشترین عوامل موثر در مراجعه زائران به این اورژانس گفت: مسمومیت ناشی از مواد غذایی، كوفتگی و تاول پاها و گرمازدگی بر اثر پیاده روی از بیشترین دلایل مراجعه زوار به اورژانس بهداری موكب «احمد ابن موسی(ع)» بوده است.

«فرخ بهارلویی»، هم اعلام کرد: این موکب سالانه از سوی استان فارس برای خدمت رسانی به زوار در كربلا مستقر می ‌شود و بهداری موكب هم هر ساله فعال است و  امسال 40 پزشک و پرستار مجرب در این موكب مستقر شده ‌اند و در موکب به تبلیغات در خصوص حضرت شاهچراغ (ع) هم پرداخته می شود.

 

پزشک مسئول درمانگاه موكب «احمد ابن موسی (ع)» گفت: متخصص داخلی، جراح عمومی، پزشک اطفال، متخصص طب اورژانس، ماما و... در این موکب به خدمات رسانی مشغول هستند و تا مراسم اربعین حسینی در كربلا فعالیت موکب ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشكی شیراز در کنار بهداری سپاه فجر فارس و خیرین، عمده خدمات دارویی و تجهیزات پزشكی مورد نیاز را تامین كرده‌ اند.

کد خبر 1214600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha