نشست کارگروه توسعه قرآنی آران و بیدگل برگزار شد

نشست کارگروه توسعه قرآنی با رویکرد نحوه حمایت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در شهرستان آران وبیدگل در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست کارگروه توسعه قرآنی با رویکرد نحوه حمایت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در شهرستان آران وبیدگل با حضور رؤسا و کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران موسسات قرآنی در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد. 

 

خروجی برنامه های قرآنی در جامعه ملموس باشد

 

امام جمعه آران و بیدگل در این نشست گفت: فعالیت های حوزه قرآن و عترت بایستی نظام مند، با هدف و با برنامه باشد و خروجی برنامه های قرآنی در سطح جامعه ملموس باشد.

 

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی ادامه داد: ارائه طرح های فرهنگی قرآنی فرصت خوبی برای جذب اعتبارات قرآنی دولت است و موسسات قرآنی شهرستان آران و بیدگل می توانند در این زمینه فعال تر عمل کنند.

 

 نگاه ویژه دولت به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل هم در این نشست گفت: نگاه دولت سیزدهم بر اساس الگوی فرهنگی است که دولت تعیین و ترسیم کرده و این الگو  به دستگاه های فرهنگی ابلاغ شده و بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی است.

 

سعید ضابطی افزود: در این الگو نگاه ویژه ای به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شده است و مؤسسات شهرستان آران و بیدگل با ارائه طرح های مبتکرانه و نو می توانند از این اعتبارات بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به نحوه کمک معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: موسسات با ارائه طرح های خلاقانه و اثر گذار با موضوعات آموزشی، تبلیغی و ترویجی و ثبت نام در سامانه حمد تا پایان شهریور ماه و همچنین اعتبارات جدول ۱۷ از اعتبارات دولتی بهره مند شوند.

 

اجرای طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در آران و بیدگل

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هم در این نشست گفت: هم اکنون دو طرح حفظ تخصصی و حفظ عمومی به صورت ملی ویژه حفاظ قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود.

 

روح اله باقری با اشاره به اجرای نخستین مرحله طرح حفظ عمومی قرآن در مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل گفت: آزمون های حفظ عمومی قرآن به صورت مستمر در چندین نوبت در طول سال و در ۱۰ مقطع مختلف برگزار خواهد شد.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: علاقه‌مند با ورود به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن برای شرکت در آزمون‌های طراحی شده نام نویسی و پس از ارزیابی و قبولی، مدرک حفظ عمومی قرآن را دریافت می کنند.

 

باقری تصریح کرد: این طرح فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا کسانی که به صورت عمومی قرآن را حفظ کرده‌اند و شرایط خاص برای حضور در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک حفاظ را ندارند، مدرک عمومی حفظ را دریافت کنند.

 

کد خبر 1214638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha