مرمت و بازسازی سازه های تخت فولاد انجام می شود

عمرانی با اشاره به قدمت تاریخی و لزوم مقاوم سازی و بهسازی تکیه های تخت فولاد گفت: مرمت و بازسازی سازه های این بنای فرهنگی در دستورکار برنامه های مدیریت آن قرار گرفته است.

«ابراهیم عمرانی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به لزوم نگهداری و مرمت پیوسته سازه های تخت فولاد اظهارداشت: در حال حاضر این کار با همکاری سایر بخش های شهرداری مثل سازمان زیباسازی و عمران در حال انجام است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد افزود: بی توجهی به این مقوله خسارت های متعددی را برای ظرفیت تاریخی و معنوی این مکان خواهد داشت از این جهت به حوزه عمران پرداخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فعالیت های عمرانی در حوزه مرمت و بهسازی علاوه بر اینکه استحکام بنا و حفظ آن را تقویت می کند، به کاهش حوادث و خطرها و آسیب به مردم نیز موثر خواهد بود.

عمرانی با بیان اینکه یکی از بسترهای هویتی کلانشهر اصفهان به همین مجموعه تخت فولاد است، تصریح کرد: حفظ این مرکز و همچنین معرفی آن در دستور کار بوده و نگاه ویژه ای به این حوزه می شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه مرمت تکیه کازرونی در حال انجام است، تصریح کرد: فرسایش سازه موجب ضرورت این اقدام شد که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان این اتفاق رقم خورده و تنها 30 درصد کار باقی مانده است.

به گفته مدیر تخت فولاد اصفهان، حفظ بافت و معماری قدیمی در بهسازی و مرمت مورد توجه قرار دارد و هویت این بنا حفظ می شود.

کد خبر 1214651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha