استقرار ۴ پایگاه بهداشتی در پایانه خسروی

شکیبا با اشاره به فعالیت دو مرکز جامع سلامت در یک کیلومتری مرز خسروی و پایانه خسروی برای خدمات دهی به زوار گفت: چهار پایگاه بهداشتی در دو سالن ورودی و خروجی زوار در پایانه خسروی مستقر شده است.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی به زوار در پایانه خسروی، گفت: از زمان شروع موج رفت زوار اربعین تاکنون به حدود پنج هزار زائر در زمینه درمان گرمازدگی، تنگی نفس و انجام تست PCR خدمات رسانی شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: زواری که دچار مشکلات قلبی یا بیماری های زمینه ای هستند و همچنین افراد سالمند و کودکان از آمدن به مرز خودداری کنند زیرا عمده مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده و طی این مدت بیش از ۴۵۰۰ نفر از زوار گرمازده تحت درمان قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی مراجعه کنندگان گرما زده به صورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه داده اند، خاطر نشان کرد: اتاق های سرد نیز در نقطه صفر مرزی با ۱۵ تخت در یک کانکس و نیز اتاق سرد دیگری در داخل پایانه مرزی با ۱۰ تخت برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.

 

شکیبا تاکید کرد: زوار تردد خود را به ساعات خنک روز موکول و از تردد هنگام ظهر و در تابش شدید نور آفتاب جدا خودداری کنند و حتما از کلاه و وسایل محافظتی در برابر گرما استفاده کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: مسافرت به علت استراحت کم، خستگی راه، تغییر شرایط آب و هوایی و تهیه آب و منابع غذایی از منابع گوناگون، کاهش مقامت بدن را به همراه دارد و به همین دلیل عوامل خطرآفرین بیش از معمول انسان ها را با خطر مواجه می کند لذا رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و ایمنی در سفر ضرورت بیشتری می یابند و باید حساسیت بیشتری نسبت به آن نشان داد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1214658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha