مرز تمرچین پذیرای زائران حسینی(ع) است

علی رزازی گفت: مرز تمرچین بدون هیچ گونه مشکلی پذیرای زائران حسینی(ع) است.

«علی رزازی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: خوشبختانه تا امروز هیچ مشکلی در رابطه با پذیرایی و ورود و خروج زائران از این مرز گزارش نشده است.

 

سخنگوی ستاد اربعین استان آذربایجان غربی افزود: خدمات رسانی به زائران در مرز تمرچین  از جمله پذیرایی، اسکان، انتقال از شهر پیرانشهر و پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی، ارائه خدمات امدادی و درمانی با قدرت در حال فعالیت است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ مشکلی در بحث خدمات رسانی به زائران در مرز تمرچین گزارش نشده است، تصریح کرد: در مرز تمرچین عبور و مرور زائران اربعین بدون مشکل تا روز گذشته که تمامی مرز های کشور بسته شدند، در حال انجام بود.

 

این مسئول ادامه داد: مرز های کشور بنا به تصمیم و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین به علت کمبود امکانات در کشور عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و در این ارتباط تابع تصمیم ستاد مرکزی اربعین هستیم.

 

وی اظهار کرد: تا روز گذشته تمامی زائرانی که مرز تمرچین را برای خروج از کشور انتخاب کرده بودند علاوه بر پذیرایی و اسکان در مواکب بین راهی و مستقر در پایانه مرزی تمرچین، بدون مشکل کشور را به قصد زیارت اربعین ترک کردند.

 

رزازی خاطرنشان کرد: تا عصر جمعه حدود ۱۳ هزار زائر از مرز تمرچین وارد کشور عراق شده تا در آیین ویژه اربعین حسینی حضور داشته باشند.

 

گفتنی است، مرز تمرچین تا ارومیه ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله این نقطه از کشورمان تا کربلای معلی ۶۵۰ کیلومتر است.

کد خبر 1214661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha