نمایش میدانی «روایت اربعین» در سرایان اجرا می شود

پسندیده گفت: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی نمایشه میدانی «روایت اربعین» به همت حوزه هنری خراسان جنوبی به کارگردانی «فرج الله نجف زاده» ۲۶ شهریور ماه در شهرستان سرایان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،«مجتبی پسندیده» امروز (۲۰ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش و در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی نمایش میدانی «روایت اربعین» در سرایان اجرا می شود.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: این نمایش به نویسندگی «هادی آمیا» و کارگردانی «فرج اله نجف زاده»از سوی کانون فرهنگی هنری خدام الحسین (ع) مسجد میرهاشم سرایان با همکاری حوزه هنری و انجمن هنرهای نمایشی در محل گلزار شهدای شهرستان سرایان به اجرا در می‌آید.


وی در خصوص موضوع نمایش میدانی «روایت اربعین» عنوان کرد: خلاصه داستان این نمایش به ماجرای حضور جابر ابن عبدالله انصاری در اولین اربعین امام حسین (ع) در کربلا می‌پردازد.


پسندیده افزود: دستیاری کارگردانی این نمایش را «مهدی سالمی» برعهده دارد و مهدی خالقی، محمد خجسته، مهدی آراسته، محمود خالقی و مصطفی امانتی  در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت و یوسف مقیمی و سید مصطفی کاوسی در گروه  طراحی صحنه و جواد نصیری نیز در گروه گریم  این نمایش همکاری دارند.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه نمایش میدانی «روایت اربعین» تلفیقی از هنر ماندگار و اصیل تعزیه و تئاتر است، گفت: ‌شنبه 26 شهریور ماه ماه مصادف با اربعین حسینی ساعت 9 صبح در محل گلزار شهدای این شهرستان نمایش میدانی «روایت اربعین» به روی صحنه می رود.

 

 

کد خبر 1214783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha